OPEL ADAM: NAPREDNE TEHNOLOGIJE I NAJBOLJA MOGUĆNOST POVEZIVANJA U SEGMENTU

Nov 20, 2012

Rüsselsheim/Lisabon. Konstruiran i razvijen u Rüsselsheimu, Opel ADAM donosi vrhunske tehnologije i kvalitetu iz viših kategorija u A-segment. Većina ADAM-ovih tehnoloških značajki prvi su put prisutne kod jednog malog gradskog automobila i one olakšavaju život i mobilnost u modernim gradskim središtima, urbanim područjima, ali i šire. Među njima su nova generacija pomoći prilikom parkiranja koja automatski upravlja automobil u dostupan parkirni prostor, zatim upozorenje za mrtvi kut, značajka graničnika brzine koja dolazi u kombinaciji s tempomatom i sustav servo upravljanja s načinom rada CITY osjetljivim i na lagane dodire. No najveća je novost novi integrirani informacijsko-multimedijski sustav IntelliLink koji spaja pametni telefon vlasnika (s Androidom ili Appleovim iOS-om) s vozilom, čineći ADAM najbolje povezanim malim automobilom. IntelliLink dodatno poboljšava i ADAM-ovu mogućnost individualizacije jer donosi vlasnikovu osobnu okolinu i omiljene zabavne značajke s vlasnikova pametnog telefona u automobil i čini ih dostupnima putem kontrola u kabini. ADAM nudi visokokvalitetnu izvedbu, nenadmašene mogućnosti individualizacije i vrhunska tehnološka rješenja, ali ih čini i iznenađujuće cjenovno pristupačnima: tako, primjerice, IntelliLink košta samo dodatni 300 eura.

 

Pogonski sustav: za početak tri učinkovita benzinska motora – uskoro dolazi nova generacija

 

ADAM se ispočetka nudi s tri učinkovita benzinska pogonska sustava: 1,2-litarskim s 51 kW/70 KS, 1,4-litarskim sa 64 kW/87 KS te 1,4-litarskim sa 74 kW/100 KS. Svi su upareni s peterostupanjskim ručnim mjenjačem i mogu dolaziti s tehnološkim paketom ecoFLEX koji dodatno povećava tu učinkovitost. 1,4-litarski motori nude vršni okretni moment od 130 Nm pri 4000 okretaja, verzija sa 74 kW/100 KS ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,5 sekundi te omogućuje najveću brzinu od 185 km/h. U tehnološkom paketu ecoFLEX nalazi se sustav Start/Stop s visokoperformansnim akumulatorom, otpornim pokretačem, optimiziranim generatorom i „eko“ prekidačem koji omogućuje aktiviranje i deaktiviranje. Tu je i pomoćnik za eko vožnju koji nadgleda potrošnju energije i pokazuje kada valja promijeniti stupanj prijenosa. S 15 i 16-inčnim kotačima se u tehnološkom paketu ecoFLEX nalaze i posebne gume s niskim otporom prilikom kotrljanja koje dodatno smanjuju potrošnju goriva. U kombiniranom krugu ADAM 1.2 ecoFLEX troši samo 5 litara goriva na 100 km, a emitira tek 118 g/km ugljičnog dioksida. Oba modela 1.4 ecoFLEX troše samo 5,1 litru i emitiraju svega 119 g/km ugljičnog dioksida.

 

Opel razvija i novu generaciju malih benzinskih motora koji će kasnije biti prvi put implementirani u ADAM-u. Te će agregate načinjene posve od aluminija krasiti izravno ubrizgavanje, turbopunjenje i tehnologija Start/Stop radi dodatnog unaprjeđenja učinkovitosti i performansi. Oni će dolaziti u kombinaciji sa šesterostupanjskim ručnim prijenosom.

 

Podvozje: ADAM je jednako zabavno voziti gradskim ulicama i na otvorenoj cesti

 

Uz podvozje koje omogućuje agilnu voznu dinamiku, Opel ADAM nije kod kuće samo na gradskim ulicama, nego i na otvorenoj cesti. Kompaktan međuosovinski razmak od 2311 mm uparen je s iznenađujuće širokim prednjim tragom kotača od 1472 mm i stražnjim od 1464 mm pa ADAM vrlo stabilno stoji na cesti uz izvanrednu stabilnost. Podvozje je razvijeno s fokusom na agilnu voznu dinamiku i optimalno upravljanje prilikom gradske vožnje, no bez kompromisa u dinamici tijekom vožnje otvorenim cestama. Na prednjoj je osovini ovjes tipa MacPherson, a geometrija prednjeg ovjesa s optimiziranim prednjim zglobom čini da se ADAM izvrsno ponaša prilikom naginjanja i u zavojima te da izvrsno reagira na pokrete upravljača. Na stražnjoj je osovini složena polukruta torzijska osovina koja osigurava visoku stabilnost.

 

Istovremeno ADAM-ovo nisko središte gravitacije čini da ovaj automobil izvsno leži na cesti, osobito u oštrim zavojima. Amortizeri su ugođeni za sve izazove gradske vožnje. Veličina kotača kreće se od 15 do 18 inča, a vozila koja prema specifikaciji dolaze sa 17 ili 18-inčnim naplatcima standardno dolaze s nešto čvršće ugođenim podvozjem Sport radi još responzivnijeg osjećaja upravljanja.

 

Individualizirana multimedija: IntelliLink u Opel ADAM dovodi dom i prijatelje

 

IntelliLink, Opelov informacijsko-multimedijski sustav nove generacije koji je prvi put predstavljen s ADAM-om, čini ADAM jednim od najbolje povezanih automobila na tržištu. Nudeći vozačima visoku razinu praktičnosti i fleksibilnosti, IntelliLink je stvoren za bežično korištenje novih medijskih izvora kao što su pametni telefoni i aplikacije za njih povezivanjem putem Bluetootha ili USB-a. Jedna od glavnih značajki IntelliLinka je da može surađivati s pametnim telefonima s mobilnim operacijskim sustavom Android, ali i onima s Appleovim iOS-om. Multimedijsko iskustvo IntelliLinka donosi u automobil osobne mogućnosti i okolinu vlasnika pametnog telefona, što znači dom, prijatelje i omiljene multimedijske sadržaje. To čini ADAM osobnim kao sadržaji s pametnog telefona, posve u skladu s filozofijom iza ovog modela, a koja ga čini Opelovim prvakom individualizacije.

 

Kompaktan i posve integriran, Opelov informacijsko-multimedijski sustav IntelliLink donosi sadržaje s pametnog telefona na dodirni zaslon u boji visoke razlučivosti i dijagonale sedam inča. Povezuje se s uređajima za masovnu pohranu putem USB-a i Bluetootha, uključujući prijenosne svirače MP3 zapisa, iPode, iPade i slične. Osim USB priključka, tu je i 3,5-milimetarski/1/8-inčni dodatni ulaz. Tako vozači ADAM-a mogu, primjerice, bilo kad i bilo gdje putem dodirnog zaslona odabrati vlastitu glazbenu podlogu. Neke su funkcionalnosti dostupne i putem daljinskih kontrola smještenih na upravljaču. IntelliLink je vrlo jednostavno i intuitivno koristiti. Dostupno je pet izbornika:

 

  • 1. Audio: korisnik može birati između AM/FM/digitalnog radija, radio DAB-a ili vlastite glazbe i osobnih popisa za reprodukciju s pametnog telefona ili nekog drugog uređaja za pohranu. Odabirom mogućnosti Audio nude se kontrole dostupnih izvora zvuka putem USB i pomoćnog priključka te Bluetootha; maksimalna kontrola moguća je putem USB veze. IntelliLink koristi organizaciju glazbe Gracenote za glazbene uređaje koji se povezuju putem USB-a i otuda dobavlja podatke o pjesmama i naslovnice albuma. Gracenote se nalazi u memoriji radijskog uređaja.
  • 2. Telefon: moguće je telefoniranje bez upotrebe ruku i bez biranja broja – vozač može odabrati ime iz pohranjenog direktorija s do 1000 kontakata koji se prikazuje na dodirnom zaslonu, dodirnuti funkciju „pozivanje“ i usmjeriti poziv na zvučnike vozila. Lako se pristupa i popisu posljednjih i propuštenih poziva te ga se lako provjerava i koristi za vraćanje poziva. Funkcijama Audio i Telefon se zajedno može pristupati i zajedno ih se kontrolirati putem Bluetootha bez obzira na vrstu pametnog telefona.
  • 3. Galerija: osobnim fotogalerijama, prikazima slajdova, videozapisima i drugim pohranjenim dokumentima može se pristupiti putem USB veze (i Aux priključka za videozapise i pametne telefone s iOS-om), a moguće ih je gledati kad je ADAM u mirovanju. Vizualni se materijeli prikazuju na dodirnom zaslonu dijagonale sedam inča, dok se zvuk reproducira putem zvučnika u kabini.
  • 4. Aplikacije: aplikacije pohranjene na pametnom telefonu povećavaju mogućnosti IntelliLinka. Prilikom predstavljanja bit će dostupna aplikacija za navigaciju BringGo i Stitcher, aplikacija za pristupanje radijskim podkastima (dodatne informacije u nastavku). Kasnije će ih biti dostupno više. Paralelno s izlaskom novih aplikacija zastupnici mogu stalno nadograđivati softver za IntelliLink.
  • 5. Postavke automobila: putem IntelliLinka su dostupne osovne postavke automobila, a tako ih se može i mijenjati – moguće je upravljati jezikom (dostupna su 23 jezika), vremenom, datumom, postavkama radija (glasnoća, balans, efekti itd.) i postavkama povezivanja prema osobnim ukusima vozača. Osim toga se na zaslonu IntelliLinka dijagonale sedam inča prikazuju i informacije o klimatizaciji, parkirnim senzorima i sustavima pomoći prilikom parkiranja.

 

S interneta se mogu preuzeti odabrane aplikacije kompatibilne s pametnim telefonima s Androidom i Appleovim iOS-om. Na primjer, navigacijski sustav BringGo bit će dostupan s AppStorea te će ga biti moguće preuzeti kao kartu Istočne i Zapadne Europe. Kada se aplikacija preuzme, podaci o karti ostat će instalirani na pametnom telefonu, što znači da vlasnici ADAM-a na svojim pametnim telefonima neće trebati širokopojasnu mobilnu vezu da bi koristili navigacijski sustav BringGo, pa time ne moraju ni plaćati roaming kada ga koriste u inozemstvu. BringGo uvijek ostaje na telefonu pa kada vozač ADAM-a parkira automobil, može i dalje koristiti BringGo i ako nastavi putovanje pješice ili biciklom. BringGo se može povezati s internetskim servisima za pretraživanje da bi bio još korisniji. Na primjer, ako vozač ADAM-a želi pronaći neki restoran ili hotel, upisat će njegovo ime u internetsku tražilicu. Rezultati se zatim mogu automatski pronaći na karti sustava BringGo.

 

Još jedna vrlo korisna aplikacija za IntelliLink je Stitcher, globalni internetski radio s podkastima koji omogućuje korisnicima da prate program uživo ili pak nakon što je on emitiran. Nakon preuzimanja Stitchera na pametni telefon, vlasnici ADAM-a mogu na zahtjev pristupati podkastima (ima ih preko 10 000), radijskim emisijama i postajama s programom uživo, sve putem dodirnog zaslona sustava IntelliLink.

 

IntelliLink je pristupačan dio dodatne opreme i košta samo 300 eura. U standardnoj informacijsko-multimedijskoj opremi modela ADAM JAM, ADAM GLAM i ADAM SLAM je sustav CD 3.0 BT s radijem i CD sviračem te mogućnosti povezivanja putem USB-a i Bluetootha te značajkom handsfree telefoniranja. Kod IntelliLinka i tog sustava AM/FM dvostruki radijski prijemnik može se kombinirati s DAB digitalnim radijem koji nudi pregršt stanica za slušanje.

 

Za one koji u ADAM-u žele vrhunsko glazbeno iskustvo namijenjen je zvučni sustav Infinity s osam zvučnika. Sastoji se od pet 45-vatnih jedinica i 90-vatnog subwoofera smještenog u prtljažniku.

 

S Opel ADAM-om dostupna je inovativna stanica za povezivanje FlexDock koja se sastoji od dvaju dijelova: osnovne jedinice i utora koji spaja pametni telefon s osnovnom jedinicom i informacijsko-multimedijskim sustavom automobila. Sve su žice skrivene u kokpitu. FlexDock omogućuje korištenje pametnih telefona s aplikacijama za navigaciju, a i puni ih tijekom upotrebe. Omogućuje i handsfree pozivanje, emitiranje glazbe i povezivanje putem USB-a. Aplikacijama s pametnog telefona pristupa se putem ADAM-ovih daljinskih kontrola na upravljaču ili putem dodirnog zaslona mobitela. Budući da je stanica za povezivanje smještena upravo tamo gdje ju je i najpraktičnije koristiti – na prednjem središnjem panelu sa zvučnikom, pri samom dnu vjetrobranskog stakla – vozači ne moraju micati pogled s ceste da bi pogledali informacije prikazane na zaslonu svojeg mobitela. Stoga FlexDock nije samo pametno rješenje za povezivanje, nego i omogućuje vozaču sigurnije korištenje mobitela. Stanica za povezivanje nezavisna je od informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink. Lako ju je dohvatiti, a ima i prilagodljiv nagib za gledanje. Na izbor su ponuđena dva utora: jedan za iPhone i univerzalni utor koji će biti odgovarajući za preko 70% trenutno dostupnih mobitela. Stanica za povezivanje FlexDock košta samo dodatnih 90 eura.

 

Sigurnija i opuštenija mobilnost zahvaljujući vrhunskim sustavima pomoći

 

Novi Opel ADAM sa svojim robusnim podvozjem i živahnim motorima nudi pregršt užitka u vožnji, no istovremeno i olakšava vožnju i čini je sigurnijom svojim modernim sustavima pomoći. Oni pomažu vozaču na razne načine, posebno u gradskoj vožnji koja je često kaotična.

 

ADAM je prvi mali automobil na tržištu koji nudi drugu generaciju pomoći prilikom parkiranja s mogućnošću prepoznavanja slobodnih parkirnih mjesta i automatskog parkiranja vozila. Taj se sustav temelji na ultrazvučnom senzoru koji mjeri odgovarajuća mjesta za bočno ili obično parkiranje, izračunava trajektorije i automatski upravlja ADAM-om i parkira ga na to mjesto. Vozač samo upravlja ubrzanjem, usporavanjem i promjenom brzina. Ovaj sustav čini ADAM još pogodnijim za svakodnevno gradsko korištenje.

 

Pomoć prilikom parkiranja uvijek dolazi s upozorenjem za mrtvi kut koje također koristi ultrazvučne senzore da upozori vozača na neminovan sudar prilikom mijenjanja prometnih traka. Domet ultrazvučnih senzora je tri metra lijevo i desno od vozila i oni otkrivaju objekte ili druga vozila u vozačevu mrtvom kutu. Čim drugo vozilo dođe u domet senzora, uključuje se LED žaruljica na odgovarajućem vanjskom retrovizoru. Ako vozač i dalje pokuša promijeniti prometnu traku uključivanjem pokazivača smjera na onoj strani na kojoj je otkriveno drugo vozilo, LED žaruljica počinje treptati. Tako sustav aktivno sprječava nezgode prilikom vožnje brzinama od 10 do 140 km/h. Opcionalni kombinirani paket koji se sastoji od druge generacije pomoći prilikom parkiranja i upozorenja za mrtvi kut nudi se po cijeni od samo 580 eura.

 

ADAM-ovo električno servo upravljanje (Electrical Power Steerin, EPS) uključuje i poseban način rada CITY koji na dodir prekidača pojačava servo pri nižim brzinama. Sustav je dio standardne opreme kod svih ADAM-a i posebno je koristan prilikom manevriranja u zakrčenim gradskim sredinama.

 

Bogati paket ESP Plus najnovije generacije također je standardan sa svim ADAM-ima. Dolazi s brojnim korisnim podfunkcijama kao što su ABS i kontrola proklizavanja, elektroničkom raspodjelom sile kočenja, kontrolom kočenja u zavojima i pomoći prilikom kretanja na uzbrdici. Potonja značajka zadržava vozilo 1-2 sekunde prilikom kretanja na nagibu da bi se spriječilo vraćanje, pa time olakšava vožnju na uzbrdici, primjerice na semaforima ili prilikom izlaska s parkirnog mjesta u strmim ulicama.

 

Tempomat koji je dio standardne opreme za ADAM JAM, ADAM GLAM i ADAM SLAM ima novu funkciju graničnika brzine koja je posebno korisna u gradskom prometu i omogućuje vozaču da postavi maksimalnu brzinu od 30 km/h naviše. Zatim upozorava vozača putem zaslona ako premaši unaprijed zadanu brzinu, čime mu pomaže da vozi u skladu s ograničenjima brzine od 30 ili 50 km/h za gradska područja.

 

Automatski zatamnjujući retrovizor integriran u paket Light & Sight sigurnosna je značajka. Fotoelektrični senzori podešavaju razinu reflektiranja retrovizora da bi se smanjio odbljesak svjetala vozila iza. Čim senzori prestanu bilježiti bljesak, retrovizor se automatski vraća na normalnu razinu svjetline i reflektivnosti. Paket Light & Sight koji se nudi za samo 145 eura sadrži i senzor kiše koji automatski aktivira brisače te automatsku kontrolu prednjih svjetala koja uključuje svjetla kada je to potrebno.

 

Radi dodatne udobnosti tijekom vožnje u hladnim zimskim uvjetima, ADAM može biti opremljen i grijanim upravljačem – još jednom inovacijom za A-segment. Upravljač grije ruke unutar jedne minute; kad se značajka aktivira, čitavo se kolo upravljača grije, no toplina se lakše provodi dijelovima koje vozač obično prima i oko bočnih strana. Za samo nekoliko minuta temperatura upravljača se penje na 32°C. Grijani upravljač uvijek dolazi u kombinaciji s grijanim vozačkim i suvozačkim sjedalom. Cijena tog paketa iznosi samo 350 eura.

 

Fleksibilna urbana mobilnost – Opel ADAM s nosačem bicikala FlexFix

 

ADAM nudi jedinstvenu značajku koja gradsku vožnju čini lakšom i ljepšom nego ikada. Naime, posjetitelji Opelova štanda na sajmu Mondial de l’Automobile moći će prvi put vidjeti i isprobati ADAM-ov opcionalni i posve integriran nosač bicikala FlexFix. Ovaj pametni sustav nudi isključivo Opel i on omogućuje vlasnicima ADAM-a da sudjeluju u modernom gradskom prometu za upravljačem svojeg automobila i na sjedalu svog bicikla. Nosač bicikala FlexFix čini kaotični gradski život manje stresnim uz ADAM. Može se koristiti spontano, posve u skladu s osobnim ukusom, vremenskim prilikama, trenutnom prometnom situacijom i okolinom.

 

Nosač bicikala FlexFix integriran je u stražnji odbojnik pa je stoga uvijek pri ruci. Vrlo ga je lako koristiti i za njegovu montažu nije potreban alat ni dodatni uređaji. Kada se ne koristi, gotovo se nevidljivo, kao ladica, sprema u stražnji odbojnik. Kod Opel ADAM-a ovaj sustav na zaključavanje može ponijeti bicikl mase do 30 kg, pa je tako moguć transport i električnih bicikala. Uz dodatni prilagodnik koji se jednostavno zakvači za nosač moguće je prevesti još jedan bicikl mase do 20 kg. Tako FlexFix postaje savršeno fleksibilno rješenje za gradsku mobilnost dviju osoba.

 

Zahvaljujući niskom položaju nosača koji olakšava utovar, bicikli se jednostavno pričvršćuju za stabilne i praktične držače koji se nalaze između tračnica na stražnjem dijelu vozila. Tako je zadatak učvršćivanja bicikala prije transporta ergonomičan i ne opterećuje kralježnicu, za razliku od krovnih nosača kod kojih je pri utovaru potrebno teret, u ovom slučaju bicikl, podići iznad glave. Čak i kada je posve opterećen FlexFix se može nagnuti tako da je moguće otvoriti ADAM-ov poklopac prtljažnika i odložiti stvari u prtljažnik. Osim toga, FlexFix se može kombinirati sa sustavom pomoći pri parkiranju koji će spriječiti nastanak ogrebotina i udubljenja pri sitnim manevriranjima.

 

Uz sustav FlexFix svi koji vole brzu vožnju biciklom to će moći prakticirati bilo gdje i bilo kad – i to ne samo po gradskim ulicama, nego i u prirodi. Opelov sustav nosača bicikala FlexFix već je u različitim verzijama dostupan s određenim Opelovim modelima. Opel je još uvijek jedini proizvođač automobila koji nudi takav posve integriran sustav koji dodatno povećava ADAM-ovu ionako veliku mogućnost zadovoljenja kupaca najrazličitijih ukusa i životnih stilova.

 

Pasivna sigurnost: kompletna zaštita prilikom vožnje ADAM-a

 

Putnike u ADAM-u štiti vrlo robusna konstrukcija kabine koja je uglavnom načinjena od čelika visoke čvrstoće. Prednosti nude i nova prednja sjedala uz poseban fokus na vrhunsku udobnost i sigurnost. Ta sjedala, koja imaju i uređaj za lak ulazak s memorijom, nude posebno dugu putanju namještanja od 220 mm po dužini i 57 mm po visini. To omogućuje vozačima svih veličina i težina da pronađu položaj za vožnju koji im najbolje odgovara i najviše ih štiti. Sva četiri sjedala imaju sigurnosne pojaseve s tri točke zatezanja. Graničnici sile zatezanja i pirotehnički predzatezači sigurnosnih pojaseva dio su standardne opreme, dok su kod prednjih sjedala i dvostruki predzatezači. Kombinacija predzatezača kopče i dijela koji štiti zdjelicu omogućuje maksimalno fiksiranje zdjelice i kontrolu kretanja gornjeg dijela tijela u slučaju udarca.

 

ADAM-ova se bogata ponuda sustava zračnih jastuka sastoji od dva prednja zračna jastuka, dva bočna zračna jastuka za prsište i zdjelicu vozača i suvozača te po dvije zračne zavjese sprijeda i straga. U slučaju sudara sustav otpuštanja papučica štiti vozačeve noge i stopala od ozbiljnih ozljeda.

 

Suvozačev je zračni jastuk moguće deaktivirati radi montiranja dječjeg sjedala. Dva stražnja sjedala imaju nosače ISOFIX i držače gornjih zatezača za laku montažu dječjih sjedala u ADAM pa se i mlade majke i njihova djeca mogu voziti sigurno i sa stilom.

 

Ukoliko želite saznati više o ovom Opelovom mališanu kliknite ovdje i preuzmite broušuru.

 

Novi Opel ADAM dostupan je već od 18.986 KM. Za sve ostale informacije kontaktirajte vama najbližeg Opel partnera.