OPELOVO LAKO ELEKTRIČNO VOZILO: 100 KILOMETARA ZA 1 EURO

Sep 13, 2011

  • Energetski zahtjevi: deset puta manji nego oni modernog malog automobila
  • Masa: samo trećina malog automobila
  • Troškovi: solarni panel na krovu garaže pokriva godišnje potrebe za energijom
  • Ciljana publika: od 16 godina naviše



Rüsselsheim/Frankfurt. Energetska štedljivost, učinkovitost i lagan dizajn u fokusu su 64. međunarodnog sajma automobila u Frankfurtu, a Opel se našao u središtu pažnje predstavivši svoje posve novo električno vozilo na bateriju. „RAK e“ otvara posve novo poglavlje u električnoj mobilnosti i proširuje Opelovu pionirsku ulogu u razvoju i implementaciji alternativnih pogonskih sustava. Glavne karakteristike radikalnog vozila RAK e su minimalni energetski troškovi, 100 kilometara za 1 euro, trećina mase modernog malog automobila i najveća brzina od 120 km/h.



„Želimo razvijati električna vozila koja će si moći priuštiti svatko. Amperin koncept produljenja dosega dokazuje našu vodeću poziciju u elektrifikaciji automobila, dok je poanta eksperimentalnog vozila RAK e ponuditi povoljnu cijenu koju će si moći priuštiti i mlađi kupci. RAK e krasi cool izgled i proizvodni potencijal. U budućnosti će se učinkovitost mjeriti u eurima, a ne litrama na 100 km – stoga smo ponosni što danas možemo predstaviti naš 'automobil od jednog eura'“, rekao je Karl-Friedrich Stracke, glavni izvršni direktor Opela, na svjetskoj premijeri u Frankfurtu.


Koncept laganog vozila RAK e temelji se na strukturi od čeličnih okvira na kojoj se nalazi pokrov od uobičajenih sintetičkih materijala. Ovo omogućuje visoku razinu sigurnosti, ali i povoljnu cijenu. Opel namjerno ne želi koristiti skupe kompozitne materijale u svojoj filozofiji dizajna laganih vozila jer želi učiniti električnu mobilnost pristupačnom što većem broju ljudi.



Ime „RAK e“ evocira pionirski duh inspiriran Fritzom von Opelom i njegovim revolucionarnim automobilom na raketni pogon iz prošlog stoljeća. Godine 1928. RAK 2 ponio je unuka osnivača kompanije, Adama Opela, do maksimalne brzine od 228 km/h. Slovo „e“ ne označava samo da se radi o električnom automobilu, nego također podsjeća na ideju o revolucionarnim eksperimentalnim vozilima.



„RAK e inspiriran je našim bogatim iskustvom u području elektromobilnosti, a prije svega Amperom“, objašnjava Mark Adams, potpredsjednik dizajna. „Ovaj napredan koncept stvara novu klasu električnih vozila – ovako bi mogla izgledati budućnost osobnih automobila i 'moj prvi e-Opel'. Nestrpljivi smo vidjeti kako će reagirati posjetitelji sajma.“



Dizajn: spoj zabave i funkcionalnosti



Potencijal ovog spektakularnog eksperimentalnog vozila ogleda se u njegovom revolucionarnom dizajnu. Karoserija je u potpunosti načinjena od sintetičkih materijala koji se mogu reciklirati, a putnička kabina s dva sjedala podsjeća na onu jedrilice. Zahvaljujući golemom svodu kokpita, vozač i suvozač mogu uživati u osjećaju prostornosti i vidljivosti u svim smjerovima. Prednje sjedalo, upravljački stup i nasloni za ruke automatski se naginju naprijed kako bi omogućili lakši ulazak, dok daljinsko upravljanje preko pametnog telefona dodatno podiže efektnost ove akcije. Pedale i upravljač podesivi su visini i gabaritima vozača.  Sportski karakter ovog dvosjeda pojačan je vidljivim dijelovima podvozja, kao što su prednje disk-kočnice integrirane u kotač i stražnji stabilizator sličan onome kod motora. Stražnji kotači široki svega 600 mm povećavaju agilnost vozila.



"Automobil od jednog eura": električni pogon s minimalnim troškovima rada



Ciljevi tijekom razvoja – dinamične performanse, mala masa i optimalna učinkovitost uparena s maksimalnom jednostavnošću – odražavaju se u izgledu. Bilo da se radi o mladima, ekološki svjesnima ili ljubiteljima tehnologije, RAK e sviđa se različitim kupcima, kojima je cool izgled električnog vozila jednako važan kao i njegovi energetski zahtjevi.



Dug oko tri metra i visok 119 cm, aerodinamični RAK e nudi vožnju uz nultu emisiju uz minimalne troškove rada. Nakon trosatnog punjenja baterije koje košta oko euro, ovaj eksperimentalni automobil može voziti do 100 kilometara. Razlog tolikog dosega je kombinacija male mase, minimalne površine prednjeg dijela, niskog otpora kotrljanja i visokoučinkovitog električnog pogona. Potrošnja energije po osobi je deset puta manja nego kod nekog ekonomičnog malog automobila. U kokpitu se nalazi zaslon koji pokazuje napunjenost baterije i gdje je najbliža stanica za punjenje, a tu su i informacije multimedijskog sustava te grijanja i hlađenja.



Valja rano početi: vožnja na električni pogon od 16 godina



Velik izbor u vidu mnoštva boja, materijala i oblika omogućit će kupcima da personaliziraju RAK e posve prema vlastitom ukusu. Privlačna boja u snažnom kontrastu s krovom i futuristička LED svjetla namijenjena su da se svide mladim kupcima - „ciljanu skupinu za koju smo pripremili više novih ideja nego ikada prije“, kako kaže Mark Adams. Ovisno o lokalnim zakonima, čak bi i 16-godišnjaci mogli početi svoje vozačke karijere za volanom vozila RAK e nakon što im se brzina ograniči na najviše 45 km/h.



Sa svojih tek 380 kg, RAK e ima tek trećinu mase modernog malog automobila. Krug okreta od samo 5,5 metra čini ovo eksperimentalno vozilo savršenim za gradsku vožnju. Očekivana najveća brzina od 120 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 13 sekundi pokazuju da Opelova vizija urbane mobilnosti uključuje i vožnju autocestama. RAK e treba vrlo malo energije za takve performanse: maksimalna snaga je 36,5 kW/49 KS, dok je 10,5 kW/14 KS stalno dostupno. Koristan kapacitet baterije od 5 kilovatsati omogućuje 100 km vožnje, što odgovara potrošnji samo 0,6 litara benzina. Ovo znači da bi tijekom godišnje prijeđenih 10.000 kilometara RAK e trošio zaista vrlo skromnih 525 kilovatsati, koji bi se mogli dobiti preko 500-vatnog solarnog panela površine 5 četvornih metara instaliranog na krovu garaže.