Pretraga Opel partnera

Potražite Opel partnera tako da ispunite jedno ili više polja u nastavku:

Opel Corsa 2010: poboljšana dinamika, privlačnija nego ikad prije.

Sep 22, 2010

• Snažna i učinkovita: nova ponuda motora
• Dinamična: izvrstan osjećaj vožnje uz kompletno pomlađeno podvozje i upravljački sustav
• Privlačna: funky modeli iz posebnog izdanja zadovoljit će sve ukuse i stilove

Opel - Opel Corsa 2010: poboljšana dinamika, privlačnija nego ikad prije

Cannes/Rüsselsheim. Corsa je početkom ove godine doživjela je novo izdanje tako da sada pruža više snage i užitka u vožnji uz manju potrošnju goriva. Ispod njene privlačne vanjštine sve je obnovljeno.


Opelovi inženjeri posve su tehnički osvježili Corsu, ponudivši naprednije pogonske sustave kojima se smanjuje potrošnja goriva za 13% dok se istovremeno povećavaju performanse. Tu su i značajna unaprjeđenja podvozja usmjerena većoj udobnosti vožnje bez kompromisa u agilnosti te nova kalibracija upravljača za bolju kontrolu.


Da bi se dodatno naglasila Corsina privlačnost, dizajneri su razvili nekoliko novih posebnih izdanja samo za Europu. Jedno od njih, Color Edition, ima crno obojen krov, ostatak karoserije u jarkim bojama te puno dodataka. Corsa Color Edition već sada čini oko 20% prodaje Corse u Hrvatskoj. Opel priprema i jedno izdanje kojemu su u fokusu performanse, Color Race. Nove verzije su također u razmatranju, primjerice Stripes koja bi se trebala pojaviti na tržištu narednih mjeseci.


Corsa dolazi u dvije različite karoserijske izvedbe: trovratnoj koja podsjeća na kupe i peterovratnoj namijenjenoj obiteljima. U kabini Corsa i dalje nudi jedan od najprostranijih i najprivlačnijih interijera u klasi. Ovaj je mali automobil vrlo popularan izbor u cijeloj Europi – na njega otpada oko 30 posto ukupne Opelove/Vauxhallove prodaje te je među vodećima u segmentu. U prosjeku se godišnje proda više od 400.000 Corsi (tako je bilo u posljednje tri godine), a oko 250.000 je naručeno od početka 2010. godine.

U skladu s Opelovom filozofijom, Corsa također dolazi s cijelim nizom novih tehnoloških rješenja po povoljnoj cijeni, uključujući halogena prilagodljiva prednja svjetla (AFL), grijani upravljač, pomoć pri kretanju na nagibu, panoramski krov i integrirani nosač za bicikle FlexFix koji je jedinstven za Opel.


Pored njenog sportskog, dinamičnog stila i izvanrednog osjećaja pri vožnji, Corsa također nudi svojim kupcima vrhunsku kvalitetu. Njemački DEKRA Quality Report 2010 proglasio je Corsu ukupnom pobjednicom s najnižom stopom kvara od svih testiranih vozila. DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein) je davatelj kompletne usluge sigurne i učinkovite mobilnosti te Europska vodeća organizacija tehničkih stručnjaka.

Više snage uz poboljšanu ekonomičnost

Nova ponuda Opel Corsi dolazi s motorima snage od 65 KS do 192 KS. Sada je tu osvježena linija motora koja donosi manju potrošnju goriva i emisiju ugljičnog dioksida do 13%, uz istovremeno povećanje snage motora u većini primjera. Nova 1,3-litarska Corsa ecoFLEX sa 70 kW/95 KS nudi posebno niske emisije ugljičnog dioksida – svega 98 g/km, a istovremeno 27% više snage. Također dolazi s tehnologijom Start/Stop kao opcijom.


Svi benzinski motori u obitelji Corsi obnovljeni su u 2010. godini. Turbo motor zapremine 1,6 litara sa samog vrha ponude ugrađen u Corsu OPC snage je 141 kW/192 KS i sada nudi 7,6-postotno poboljšanje u potrošnji goriva te 9,5-postotno smanjenje emisija ugljičnog dioksida. Istovremeno je optimizirana kalibracija motora kako bi bila sukladna sa standardima Euro 5. Potrošnja goriva smanjena je na 7,3 l/100 km, a emisija ugljičnog dioksida na 172 g/km. Corsa OPC opremljena je ručnim šesterostupanjskim mjenjačem (više detalja potražite u zasebnom tekstu posvećenom Corsi OPC).


Na dizelskoj strani ponude različite verzije 1.3 i 1.7 CDTI motora nude izlaznu snagu od 55 kW/75 KS do 96 kW/130 KS te uz to praktički jedva da troše dizel. Svima je potrošnja ispod 4,5 litre na 100 kilometara.


Predstavljen ranije ove godine, novi 1.7 CDTI dizelski motor s vrha ponude također nudi snagu i okretni moment uz smanjenu potrošnju goriva. Njegova je snaga povećana s 92 kW/125 KS na 96 kW/130 KS, a vršni okretni moment porastao s 280 na 300 Nm pri nižem broju okreta raspoređeno kroz veći raspon, što rezultira ugodnijim iskustvom vožnje. Emisije štetnih plinova smanjene su 9% na impresivnih 118 g/km CO2 za trovratnu verziju. Potrošnja goriva slično je smanjena na samo 4,5 litara na 100 km.


Nova Corsa 1.7 CDTI ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi (u usporedbi s 9,9 sekundi prethodnog modela) te dostiže maksimalnu brzinu od 200 km/h, što je 5 km/h brže od prošle generacije. Povećan okretni moment također omogućuje ubrzanje od 80 do 120 km/h u petoj brzini za samo 9,3 sekunde u usporedbi s nekadašnjih 10,4 sekunde.


Učinivši ovaj motor sukladnim standardu Euro 5, Opelovi su inženjeri razvili optimiziran sustav izgaranja smanjivanjem omjera kompresije i uvođenjem modernijeg sustava ubrizgavanja goriva s do osam ubrizgavanja po ciklusu. Novi turbopunjač opremljen je senzorom pozicije aktuatora tako da se može preciznije kontrolirati tlak potiska. Novi lagani ventil usisne grane u kombinaciji s posve elektronički kontroliranim sustavom promjenjivog toka optimizira izgaranje, dok nove niskovoltne svjećice smanjuju opterećenje generatora tijekom zagrijavanja motora.


Motor 1.7 CDTI je Opelov prvi agregat koji dolazi s interno konstruiranim upravljačkim sustavom za dizelske motore D1. Za kupce to znači da će njihov automobil tijekom dužeg vremenskog razdoblja zadržati svoje prvotne performanse kada se radi o voznosti i učinkovitosti. Modul D1 također poboljšava kvalitetu servisa jer sadrži cijeli niz dijagnostičkih funkcionalnosti i alata koji će olakšati servisnim timovima da učinkovitije nadgledaju dijelove motora.

Unaprijeđeno podvozje i upravljanje

Kako bi vozači mogli uživati u svoj toj snazi motora, Opelovi su inženjeri znatno preradili Corsino podvozje i upravljanje. Corsa sada nudi udobniju vožnju, bolji osjećaj upravljanja i veću stabilnost pri držanju pravca – sve bez smanjenja poznate agilnosti i sportskog osjećaja vožnje.


Amortizeri, opruge, šipke protiv prekretanja, stražnja osovina, upravljačka osovina i softver za električno servoupravljanje su poboljšani kako bi rafiniralo Corsino iskustvo vožnje zajedno s kvalitetom upravljanja koja je tipična za vozila iz puno skuplje klase.

Napredne postavke podvozja poboljšavaju udobnost i iskustvo vožnje

Na otvorenoj cesti složena polukruta stražnja osovina (torzijska) sada omogućuje izvanrednu stabilnost vozača tijekom promjene smjera kretanja prilikom naglog manevriranja ili pri promjeni trake. Kako bi smanjili moguću pojavu proklizavanja ili zijeva, Opelovi su inženjeri promijenili poziciju stražnje osovine. Gledano iz profila, ona je rotirana za 20 stupnjeva tako da je otvoreni dio sada još više okrenut prema dolje. Ovakav smještaj povećava bočnu čvrstoću osovine, što omogućuje da stražnji dio automobila ostane što više usklađen s promjenama smjera upravljanja.


Prednji i stražnji amortizeri sada imaju prilagodljivije postavke koje su rezultat promjena na klipu i donjim ventilima. Pri niskim brzinama je sada kontrola vozila veća na neravnoj cesti, dok pri većim brzinama kada se poveća promjena opterećenja na amortizere njihova se tvrdoća smanjuje radi udobnije vožnje.


Na dizelskim modelima opruge su također mekše sprijeda za otprilike 8% kako bi se poboljšala udobnost pri vožnji. I zaustavnici prednjeg ovjesa također su nešto mekši za smanjenje gibanja kabine pri maksimalnim kompresijskim opterećenjima.


Kako bi se osiguralo da nešto mekše postavke podvozja ne utječu na agilnost upravljanja Corsom i vrhunsku kontrolu nad vozilom, povećana je debljina prednjeg donjeg nosača za 1 mm, dakle s 18 na 19 mm za 1-litarske i 1,2-litarske varijante te s 19 na 20 mm za 1,4-litarske i sve dizelske varijante.

Veća preciznost i bolji osjećaj upravljanja

Opelovi su inženjeri također optimizirali Corsin sustav električnog servoupravljanja kako bi omogućili precizniju kontrolu. Rudo na kojemu se nalazi zubna letva upravljača sada je obloženo materijalom koji sprečava trenje i istovremeno poboljšava osjećaj i preciznost prijenosa okretanja upravljača, čime se također dobiva glatkije vraćanje upravljača u središnji položaj.


Softver koji nadzire upravljanje također je promijenjen tako da sada donosi bolji odziv serva za manje pomake te bolji prijenos u okretni moment pri većim kutevima okretanja.

U kombinaciji s većom stabilnosti koju omogućuje kruća stražnja osovina, poboljšanja u upravljanju daju ukupno bolji feedback istovremeno smanjujući potrebu za korekcijama prilikom naglog mijenjanja smjera.


Sve promjene odnose se na varijante Essentia, Enjoy i Cosmo, dok verzije opremljene sportskim podvozjem kao i model ecoFLEX imaju poboljšanu stražnju osovinu i upravljanje te time samo prednosti povezane s njima. Corsa OPC preuzela je promjene na upravljačkom sustavu.

Corsa Special Editions: individualistički, sportski izgled

Kako bi Corsa postala još privlačnija i dobila još individualiziraniji izgled, Opel razvija nova posebna izdanja, odnosno Special Editions. Sve je počelo u Eisenachu kada su najmlađi radnici zaposleni na Corsinoj pokretnoj traci dizajnirali svoj vlastiti automobil – bijelu Corsu sa sjajnim crnim detaljima. To se svidjelo šefovima u Opelu pa su mladi dobili priliku dotjerati svoj automobil uz pomoć odjela za dizajn, te je njihov uradak postao dostupan na njemačkom tržištu kao „Corsa Black and White“. Uspjeh ovog modela potaknuo je razvojni program u Opelu: dizajnersku seriju posebnih Corsi pod nazivom „Color Line“. Ovi modeli dodatak su standardnoj ponudi Corsi te donose poseban sportski štih i dizajnerske elemente ovom malom Opelovom automobilu koji sada izgleda posve drugačije, ovisno o stilu i bojama. Na taj se način sviđa i različitim ljudima.

Uzbudljiva serija Corsa Color Line

Ova sportska posebna izdanja u verzijama s trima i petorim vratima dodaju još stila među mladima ionako omiljenoj „formuli“ Corse: krase ih karoserije u živim bojama i dizajnerske teme smještene na 17-inčne aluminijske naplatke koje su uvijek u kombinaciji sa sportskim podvozjem, udobnim sportskim sjedalima, zatamnjenim stražnjim sjedalima i prozorskim staklima te ovalnom kromiranom ispušnom cijevi. U unutrašnjosti je središnja konzola u lak-crnoj boji, a tu su i aluminijske pedale i sportska sjedala. Obrubi oko otvora za zrak i prošivi na presvlakama sjedala bojom su usklađeni s karoserijom. Slično kao u svijetu obuće u kojemu svaka tenisica nije nužno namijenjena korištenju na trkaćoj stazi ili stadionu, sve varijante sportskih Corsi iz Color Linea dostupne su s 1.2 i 1.4 benzinskim te 1.3 i 1.7 CDTI dizelskim motorima.

  • Corsa Color Edition prva je članica serije Color Line i izravno se nastavlja na „Black & White“. Ovaj je model vrlo moderan i trendovski, pa cilja prvenstveno na vozače koji traže automobil jedinstvenog izgleda. Dolazi s crnim krovom usklađenim sa crnim peterokrakim aluminijskim naplatcima u sjajnoj crnoj boji, a dolazi u bojama karoserije Casablanca White, Sunny Melon žutoj, Magma crvenoj, Oriental Blue ili Black Sapphire. Sada čini oko 20% svih prodanih Corsi na Hrvatskom tržištu,a prodaje se i u ostatku Europe sa sličnim uspjehom.
  • Corsa Color Race je nešto ekskluzivnije izdanje zbog svoje veće ekspresivnosti pa će uglavnom biti namijenjeno vozačima koji žele izgled kao iz automobilskih utrka. Inspiracija za ovo izdanje bile su tradicionalne boje Opelovih trkaćih i relijaških automobila iz šezdesetih i sedamdesetih te se nudi u žutoj, crvenoj ili bijeloj boji uz crni poklopac motora i prtljažnika, svaki s motivom zastave s kvadratićima kako bi se naglasio trkaći duh ove Corse.
  • Corsa Stripes je trenutno samo studija, no lako bi se moglo dogoditi da postane dio ove serije Corsi. Radi se o posebnoj sportskoj izvedbi individualističkog izgleda. Corsa Stripes je ukrašena dvjema velikim crnim ili bijelim prugama koje se protežu cijelom dužinom njene karoserije, od poklopca motora do stražnjeg dijela. Boja pruga može se uskladiti s bojom stražnjeg dijela vanjskih retrovizora i 17-inčnih aluminijskih naplataka.