Sep 24, 2014
Rüsselsheim. Otkad je Opel prije gotovo dvije godine predstavio Mokku, ovaj je trendovski subkompaktni SUV nizao samo uspjehe. Uz prodaju koja je premašila 275 000 primjeraka, ovaj model koji je dvaput osvojio titulu Automobila godine s pogonom na sve kotače pravi je prodajni hit – u svojem segmentu i za Opel kao robnu marku. Sada će Mokka ponuditi još više uživanja u vožnju: od početka 2015. bit će dostupna s Opelovim posve novim 1.6 CDTI turbo dizelskim motorom sa 100 kW/136 KS. Mokka će biti prvi put predstavljena s tim motorom nove generacije na sajmu „Mondial de l’Automobile 2014” koji će se održati u Parizu od 4. do 19. listopada.
Ovaj ekstremno kompaktan četverocilindrični agregat koji je već od milja prozvan „supertihim dizelašem“ zamijenit će trenutni 1,7-litarski dizelski motor u ponudi Mokke. On daje više snage i okretnog momenta – do 6 KS i 20 Nm – iz manje zapremine kao i znatno manje potrošnje goriva. Predstavljanje ovog visokotehnološkog motora unaprijedit će Mokkin portfelj pogonskih sustava koji čine benzinski, dizelski i LPG motori.
Živahni 1.6 CDTI dio je nove obitelji Opelovih posve aluminijskih dizelskih motora. Verzija sa 100 kW/136 KS dosiže 85 KS po litri, što je nenadiđeno u toj volumenskoj klasi, te s 320 Nm nudi pregršt okretnog momenta. Brojke vezane uz ubrzanje i elastičnost obećavaju vrlo zabavnu vožnju: Mokka 1.6 CDTI ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi, a s 80 na 120 km/h u petoj brzini prelazi za samo 9,9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 191 km/h. Ovaj je supertihi dizel i iznimno ekonomičan i obziran prema prirodi: uz Opelov precizan šesterostupanjski ručni mjenjač i standardni sustav Start/Stop 1.6 CDTI Mokka troši samo 4,1 l/100 km u kombiniranom krugu i istovremeno emitira samo 109 g/km CO2. To je skoro 0,5 l/100 km manje goriva i 11 g/km manje CO2 od prethodne 1,7-litarske verzije. Ovaj je novi dizelski motor usklađen sa strogim emisijskim standardom Euro 6 čime je čistoćom jednak usporedivom benzinskom motoru.
Novi standard u profinjenosti rada
Inženjeri su smanjili buku, vibracije i povećali profinjenost rada, što je rezultat jasnog fokusa na tišinu i glatkoću koje su karakterizirale čitav koncept motora te kasnije faze dizajna i razvoja. Prilikom procjene karakteristika buke svake komponente i podsustava čak i prije izrade prvog prototipa motora korištene su revolucionarne CAE (Computer Aided Engineering, računalno pomognuto inženjerstvo) simulacije i rezultati optimizacijskih petlji.
Uz brojne mjere poboljšanja profinjenosti rada inženjeri su se usredotočili i na uštedu u masi, pa su umjesto lijevanog željeza za izradu bloka motora koristili aluminij, a to je prvi put da je to učinjeno prilikom proizvodnje jednog Opelova dizelskog motora. I podloga radilice i glava cilindara načinjeni su od aluminija, pa je ukupno ušteđeno oko 20 kg mase.
Vrhunski dijelovi za visoke performanse uz mali utjecaj na okoliš
Drugi čimbenici koji pridonose snažnim i čistim performansama su turbopunjač s promjenljivom geometrijom turbine (VTG-om) i visokotlačni common-rail sustav ubrizgavanja. Ubrizgavači koji su sposobni ubrizgavati gorivo pri 2000 bara i u maksimalno 10 pulseva ubrizgavanja po ciklusu cilindra osiguravaju veliku snagu, poboljšano raspršivanje čestica goriva i učinkovito miješanje sa zrakom iz usisne grane. Da bi u Mokki bio usklađen s emisijskim standardom Euro 6 1.6 CDTI zahtijeva LNT sustav (Lean NOx Trap) koji naknadno obrađuje ispušne plinove iza dizelskog filtra za čestice čađe radi zaustavljanja i smanjenja dušikovih oksida (NOx) iz ispušnih plinova.
Posve novi 1.6 CDTI u Mokki standardno je opremljen sustavom Start/Stop i šesterostupanjskom ručnom mjenjačkom kutijom s niskim trenjem koja osigurava svileno i preciznije mijenjanje brzina. Brojne promjene internih dijelova i mehanizma mijenjanja stupnjeva prijenosa kao i integracija prijenosa u vozilo znatno su poboljšali udobnost vožnje. Kombinacija novog turbo dizelskog motora i ručnog mjenjača nudi se uz verziju s pogonom na prednje kotače i onu s pogonom na sve kotače. Dostupan je šesterostupanjski automatski mjenjač za verziju s pogonom na prednje kotače. Narudžbe za Mokku s novom generacijom motora počinju se primati od kraja godine, a vozilo će se naći u prodajnim salonima početkom 2015.
Slika može prikazivati dodatnu opremu.
Cijene su iskazane prema prodajnom tečaju kod Centralne banke BIH od 1,95583 KM za 1 EUR prema tečajnoj listi objavljenoj na dan 15.8.2008. Cjenik je informativan. Konačna cijena se obračunava prema prodajnom tečaju EUR-a kod Centralne banke važećem na dan uplate. Vaš ovlašteni Opel partner može Vam dati točne informacije o mogućim promjenama u međuvremenu. Podaci su informativni. Opel South East Europe LLC ne snosi nikakvu odgovornost.
Opisi značajki i ilustracije mogu se odnositi na dodatnu opremu koja nije uključena u standardnu isporuku ili je prikazivati. Navedene su informacije bile točne u vrijeme objave. Zadržavamo pravo promjene dizajna i opreme. Prikazane boje samo približno odgovaraju stvarnim bojama. Dodatna oprema prikazana na ilustracijama dostupna je uz nadoplatu. Dostupnost, tehničke značajke i oprema naših vozila mogu se razlikovati, biti dostupni samo u nekim državama ili samo uz nadoplatu. Za točne informacije o opremi koja dolazi uz naša vozila obratite se lokalnom Opel partneru.
*WLTP: Podaci o potrošnji goriva i emisijama CO2 određuju se pomoću Globalno usklađenog ispitnog postupka za laka vozila (WLTP), u skladu s uredbama R (EZ) br. 715/2007 i R (EU) br. 2017/1151 (u odgovarajućim primjenjivim verzijama). Navedene vrijednosti ne uzimaju u obzir specifičn upotrebu i vozne uvjete. Više informacija o službenim podacima o potrošnji goriva i emisijama CO₂ potražite u dokumentu „Smjernice za potrošnju goriva i emisije CO₂ novih osobnih vozila”, koji možete dobiti besplatno na svim prodajnim mjestima ili kod nadležnih državnih tijela.
**NEDC: Podaci o potrošnji goriva i emisijama CO2 određuju se pomoću Globalno usklađenog ispitnog postupka za laka vozila (WLTP), a relevantne se vrijednosti pretvaraju u NEDC vrijednosti radi usporedivosti, u skladu s uredbama R (EZ) br. 715/2007, R (EU) br. 2017/1153 i R (EU) br. 2017/1151.
Navedene vrijednosti ne uzimaju u obzir specifičnu upotrebu, vozne uvjete, opremu ni dodatke i mogu ovisiti o gumama. Više informacija o službenim podacima o potrošnji goriva i emisijama CO₂ potražite u dokumentu „Smjernice za potrošnju goriva i emisije CO₂ novih osobnih vozila”, koji možete dobiti besplatno na svim prodajnim mjestima ili kod nadležnih državnih tijela.
***Vozila s kraja proizvodnje / Laka gospodarska vozila: Navedeni podaci odnose se na osnovne modele za europsko tržište s osnovnom opremom. Podaci o potrošnji goriva i emisijama CO2 utvrđeni su u skladu s uredbama R (EZ) br. 715/2007 i R (EZ) br. 692/2008 (u odgovarajućim primjenjivim verzijama), pri čemu se polazi od mase neopterećenog vozila bez dodatne opreme, kao što je to propisano uredbama. Dodatna oprema i tvornički ugrađeni dodaci mogu biti razlog veće potrošnje goriva od navedene, kao i većih emisija CO2. Podaci o potrošnji goriva i emisijama CO2 ne odnose se na određeno vozilo i nisu dio ponude. Oni su navedeni samo radi usporedbe između različitih vozila i mogu se razlikovati od stvarne potrošnje goriva ostvarene u stvarnim uvjetima vožnje te znatno ovise o načinu vožnje i uvjetima kolnika. Dodatna oprema može povećati masu praznog vozila i u pojedinim slučajevima utjecati na dozvoljeno opterećenje i ukupnu dozvoljenu masu vozila te time smanjiti dozvoljeni kapacitet vuče. To može dovesti do smanjenja maksimalne brzine i povećati vrijeme ubrzanja. Navedeni podaci o voznim karakteristikama odnose se na vozilo s vozačem težine 75 kg plus 125 kg tereta. 2 H plina u m³/100 km.
"Cookies" vam omogućuju najbolji doživljaj prilikom posjete naše web stranice. Molimo vas naznačite želite li prihvatiti "cookies". Saznaj više