Još prikladnija za avanturu –
Nova Mokka X.

Feb 5, 2016

Rüsselsheim.  Od svog predstavljanja 2012. godine Opel Mokka sve je snažnija. Svojom savršenom veličinom (duga je 4,28 metara), sportskim izgledom i povišenim položajem sjedenja, ovaj subkompaktni SUV uspješno odražava duh svog vremena. Dosad ih je u cijeloj Europi naručeno 500 000, što je čini jednim od najpopularnijih modela u segmentu. Sada će toj popularnosti pridonijeti nova Opel Mokka X. Bit će premijerno predstavljena na skorašnjem Ženevskom sajmu automobila (od 3. do 13. marta 2016.) i naći će se na tržištu najesen. Donijet će svjež i legendaran dizajn vanjštine, novu unutrašnjost i izvanredne informacijsko-multimedijske sustave nove generacije, što će je učiniti jednim od najbolje povezanih ljepotana za vožnju na svim terenima na tržištu. Uz nedavno predstavljenu novu generaciju takozvanih „supertihih dizela“ s motorima zapremine 1,6 litara, nova Mokka X ponudit će i više benzinskih agregata s novom generacijom 1,4-litarskih Direct Injection Turbo motora uparenih s automatskim mjenjačima, tehnologijom Start/Stop i pogonom na sve kotače

Hrabar i avanturistički stav

Mokka bi se mogla smatrati jednim od simbola Opelova uspješnog povratka proteklih godina. Ovaj subkompaktni SUV privukao je Opelovoj robnoj marki brojne nove kupce svojim stilom karoserije SUV-a u kombinaciji s dizajnom s puno stila, sportskim avanturističkim duhom i istinskim sposobnostima off-road vožnje. Nova Mokka X bit će prva linija vozila koja će uvesti identifikator segmenta za buduće Opelove SUV-ove i crossover-vozila – „X“ – čime se naglašava avanturistička i robusna osobnost od one koju predstavljaju tradicionalnije karoserijske izvedbe.

 

Dizajn vanjštine nove Mokke X krasi robustan stav. Novi izgled prednjeg dijela usklađen je s Opelovim novim dizajnom, uključujući vodoravnu rešetku u obliku krila i dominantan, oštar i prepoznatljiv oblik dvostrukog krila LED prednjih svjetala za dnevnu vožnju. Prednja maska ima i preciznije i elegantnije oblikovane površine s manje plastičnih umetaka. To daje Mokki X širi, robusniji i snažniji stav. Takav se dojam proteže i straga s još jednim prepoznatljivim motivom dvostrukog krila kod stražnjih svjetala, koja su opcionalno dostupna s LED tehnologijom. Bočni dijelovi karoserije zadržali su svoje skulpturalne i elegantne karakteristike te sportski dojam sa snažnim i mišićavim linijama donjeg dijela karoserije koji su dodatno nabijeni energijom zahvaljujući Opelovoj tipičnoj „oštrici“ koja se diže prema stražnjem dijelu. Nove žarke boje kao što su Amber narančasta ili Absolute crvena povećavaju poželjnost Mokke X.

 

Iznutra je, u kabini, Mokka X posve redefinirana. Predstavljena je posve nova kontrolna ploča inspirirana novom Astrom. Nova ploča s instrumentima organizirana je oko vodoravnije oblikovanih elemenata, pa u izvedbi izgleda jednostavnije i čišće, a opet oštrije i preciznije. Središnja konzola posve je iznova konstruirana oko 7 i 8-inčnih dodirnih zaslona nove generacije informacijsko-multimedijskih sustava i sada zadivljuje profinjenom elegancijom i čišćim dizajnom s manjim brojem gumba – sada su mnoge funkcije dostupne putem kapacitivnih dodirnih zaslona.

Novi šesterostupanjski automatski mjenjač s prilagodljivim pogonom na sve kotače

Nakon predstavljanja svoje nove generacije „supertihih dizelskih motora“ zapremine 1,6 litara s 81 kW/110 KS i 100 kW/136 KS, portfelj pogonskih sustava Opelova SUV-a sada će biti obogaćen novim benzinskim agregatima. Nova generacija 1,4-litarskog turbo motora s izravnim ubrizgavanjem i 112 kW/152 KS koji je nedavno prvi put predstavljen s novom Astrom bit će dostupan u kombinaciji sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem, značajkom Start/Stop i prilagodljivim pogonom na sve kotače (emisije CO2 i potrošnja goriva u kombiniranom krugu prema preliminarnim podacima: 154 g/km, 6,6 l/100 km). Tehnologija pogona na sve kotače s elektromagnetskom spojkom s više pločica pametna je i učinkovita. Kad je cesta suha, prednji kotači pogone vozilo naprijed (osim prilikom kretanja kad je vozilo u pogonu na sve kotače), što znači da potrošnja goriva ostaje niska. Ovisno o uvjetima na cesti, raspon automatski i neprimjetno varira od 100 % pogona na prednje kotače na suhoj cesti, što smanjuje potrošnju goriva, do maksimalnoj raspodjeli okretnog momenta od 50 % između prednje i stražnje osovine, npr. kad je cesta prekrivena debelim slojem vode.

LED prednja svjetla AFL i nova generacija prednje kamere Opel Eye povećavaju sigurnost

Osim sustava pogona na sve kotače, Opelovi su inženjeri još jednom slijedili Opelovu strategiju činjenja inovativnih tehnologija dostupnima širokoj publici kupaca tako što su predstavili LED prilagodljiva prednja svjetla AFL. Novi LED sustav AFL automatski prilagođava svjetlosne snopove prednjih svjetala voznoj situaciji tako da se dobivaju najbolje moguće performanse svjetla bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. Sastoji se od devet različitih funkcija/svjetlosnih snopova, kao što su gradsko svjetlo, svjetlo za otvorenu cestu, turistički način rada, svjetla u zavoju i zakretna svjetla, svjetlo za vožnju unatrag/manevriranje te svjetlo za zaustavljanje (eko). Ovaj LED sustav zamjenjuje prethodni biksenonski AFL. S jedne strane LED nudi kvalitetu svjetla koja omogućuje da se vidi „prava“ boja objekata, što je ugodnije za oko. Uz to, budući da nema mehaničkih dijelova u kućištu svjetla, taj je sustav brži i točniji u reakciji, a i iznimno pouzdan tijekom vremena.

 

Osim toga, nova generacija prednje kamere Opel Eye s višom razlučivosti i povećanom snagom obrade slika ima pozitivan utjecaj na sve funkcije koje podržava, uključujući pomoć pri korištenju dugih svjetala LED svjetlosnog sustava AFL. Zbog poboljšane kamere i opcionalne podrške za navigaciju, Mokkin poboljšani pomoćnik za prepoznavanje prometnih znakova ima još veću uspješnost prepoznavanja. Pokazatelj razmaka spram vozila ispred (Following Distance Indication, FDI) koristi prednju kameru da bi otkrio vozila koja se kreću ispred, a upozorenje na mogući frontalni sudar sada je poboljšan refleksivnim LED zaslonom za prikaz upozorenja. Kad se razmak između automobila i vozila ispred njega prebrzo smanjuje, na vjetrobranskom se staklu pojavljuje odraz crvenih LED žaruljica, a zvučno upozorenje govori vozaču da mora kočiti. Upozorenje na napuštanje prometne trake aktivira se automatski pri brzinama većim od 60 km/h i upozorava vozača žaruljicom na ploči s instrumentima i zvučnim signalom da je vozilo izišlo iz trake.

Najbolje povezan i najudobniji automobil u segmentu

Baš kao nova Opel Astra, i Mokka X bit će od prvog predstavljanja dostupna sa svim uslugama OnStar. Uz to, s novom će Mokkom X biti predstavljene i dvije verzije nove generacije informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink. One će u automobil donijeti svijet pametnih telefona putem projiciranja zaslona mobitela Apple CarPlay i Android Auto.

 

Osim što je najbolje povezan automobil u segmentu subkompaktnih SUV-ova, nova Mokka X može se pohvaliti i time da je najudobnija. Kao kod većine Opelovih modela, AGR (Kampanja za zdravija leđa pod vodstvom nezavisnih stručnjaka ortopeda) testirao je i certificirao ergonomska sjedala, jedinstvena u segmentu, čime duga putovanja autocestom postaju jednako udobna kao i kratki izleti na teške terene. Mokka X ima još jednu značajku koja pridonosi ugodnosti korištenja: otključavanje i kretanje bez ključa. Vozač ne mora aktivno pritisnuti gumb na ključu da bi otključao ili zaključao automobil – samo treba imati ključ u džepu ili torbi i pritisnuti gumbić na bilo kojoj kvaki da bi omogućio ili onemogućio pristup kabini ili prtljažniku vozila. I pokretanje/paljenje vozila odvija se bez ključa.

 

Sa svojim novim dizajnom, upotpunjenom ponudom pogonskih motora, već dokazanim sposobnostima off-road vožnje, izvanrednim mogućnostima povezivanja i iznimnom udobnošću nova Mokka X dolazi sa savršenim preduvjetima za nastavak priče o uspjehu svoje prethodnice, koja je, između ostalog, u Njemačkoj osvojila dvije nagrade „Automobil godine s pogonom na sve kotače“ i dvije nagrade „Poslovni automobil godine“.