Opel GT Concept: tako će izgledati sportski automobili u budućnosti

Jan 27, 2016

  • Prvo predstavljanje: svjetska premijera na 86. ženevskom sajmu automobila
  • Emocionalno nabijen koncept: zadivljujuć i puristički dizajn
  • Uspješni prethodnici: slijedi tradiciju Opela GT i Monza koncepta
  • Pravi sportski automobil: sprijeda centralno postavljen motor, sekvencijalna mjenjačka kutija, pogon na stražnje kotače

Rüsselsheim. Opel GT Concept bit će premijerno predstavljen svijetu na 86. međunarodnom sajmu automobila u Ženevi (od 3. do 13. marta 2016.). Ovaj trendovski sportski automobil izražava trajnu inovativnu snagu Opela – njegov je oblik zadivljujuć, sveden na puke osnove, čistu strast. Ovaj čistokrvni sportaš sa sprijeda, centralno postavljenim motorom i stražnjim pogonom izravni je potomak Opela GT i koncepta Monza te podiže Opelovu skulpturalnu filozofiju dizajna na novu razinu. Ovaj je sportski automobil avangardan, a opet puristički i odbacuje sve što narušava čistu formu. Tako GT Concept nema kvaka na vratima, vanjskih retrovizora ni brisača.

 

„Opel GT Conceptom poduzimamo sljedeći korak prema još više emocija i užitka u vožnji. GT Concept pokazuje za što se Opel trenutno zalaže: samopouzdani smo, ambiciozni, inovativni i želimo svakim novim automobilom pridobiti još više kupaca“, rekao je glavni izvršni direktor Opel grupe, dr. Karl-Thomas Neumann, koji se već veseli svjetskoj premijeri u Ženevi.

 

U duhu najbolje tradicije: GT Concept nastavlja filozofiju Opel Experimental GT-ja

 

Opel GT Concept slijedit će na Ženevskom sajmu automobila tradiciju čuvenog Opel Experimental GT-ja. Godine 1965., samo godinu dana nakon utemeljenja prvog dizajnerskog studija nekog europskog proizvođača automobila, Opel je na Frankfurtskom sajmu automobila predstavio taj elegantan i ekspresivan kupe izgrađen na pouzdanoj tehnologiji Kadetta B. No on nije bio inovativan samo zato što je bio prvi konceptni automobil koji je ikad predstavio jedan europski proizvođač – GT je već obilovao inovacijama kao što su uvlačiva prednja svjetla te ga je krasio vitak oblik uz savršene proporcije bez nepotrebnih ukrasa. Ovaj beskompromisni koncept Erharda Schnella uglavnom je želio biti jedno: dizajnerska izjava. Reakcije javnosti bile su tako oduševljene da je Opel GT iz serijske proizvodnje bio u prodajnim salonima već nakon tri godine. Ostatak je povijest – priča o uspjehu, automobilska ikona.


GT Concept još jednom dokazuje da Opel ima pionirski duh. On je dinamičan stroj za vožnju, što već simbolizira karakteristična crvena linija koja vodoravno prepolovljuje karoseriju i stvara proporcije. Prepoznatljive crvene prednje gume montirane na felge modernog dizajna koji podsjeća na role, podsjećaju na Opelov motocikl Motoclub 500 koji je svojevremeno, 1928., također bio avangarda te je imao dvije crvene gume. Osim toga, GT Concept nema puno veza s prošlošću. Izdužen poklopac motora, nedostatak poklopca prtljažnika, središnja dvostruka ispušna cijev i, naravno, ime podsjećaju na izvorni GT. No Opel GT Concept inače je samostalan i nema znakova retro dizajna.

 

„Stvorili smo GT Concept da bismo uhvatili smion, emocionalno nabijen duh Opelove robne marke. Krasi ga dramatičan, skulpturalan dizajn i pun je inovacija, što je naša dobra tradicija koju namjeravamo nastaviti. Davne 1965. Opel je razvio Experimental GT, istinski moderno vozilo koje je isto imalo čist skulpturalan oblik. Nesumnjivo je jako teško ponovno osmisliti ikonu, no kao što je Experimental GT tada bio avangarda, takav je i ovaj GT Concept danas – apsolutno jednostavan, minimalistički, no istovremeno smion i beskompromisan. Taj kupe impresivno ilustrira stalan razvoj naše dizajnerske filozofije prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost“, rekao je Mark Adams, potpredsjednik dizajna za Europu.

 

Ključna inovacija Opel GT Concepta jesu velika vrata s integriranim bočnim prozorima i neprimjetnim prijelazom između stakla i obojanih površina. Vozač i suvozač mogu nakon pritiska na touchpad za električna vrata, koja su integrirana u karakterističnu crvenu crtu na krovu, uživati u iznenađujuće puno prostora u kabini. Čak će i visoki vozači imati dovoljno mjesta u unutrašnjosti. Vrata kad su otvorena dosta ulaze u prednje blatobrane. Takva patentirana montaža koja štedi prostor omogućuje velik kut otvaranja, posebno u relativno uskim prostorima za parkiranje. Ovaj kompaktni sportaš stoga je posebno optimiziran za urbana područja. Dvije kamere smještene iza blatobrana osiguravaju dobru vidljivost prilikom gradske vožnje. Slika s njih prenosi se na dva monitora s lijeve i desne strane kokpita, što znači da su dani vanjskih retrovizora i mrtvih kutova iza nas. Prednje vjetrobransko staklo spaja se sa staklenim panoramskim krovom, što putnicima omogućuje uživanje u iskustvu vožnje sličnom onome kod targe s pokretnim krovom.

 

Pravi sportski automobil: sprijeda centralno postavljen motor, turbopunjač i pogon na stražnje kotače

Izdužen poklopac motora otkriva konceptni pogonski sustav GT Concepta. Baš kao prvi Opel GT i američki legendarni sportski automobil Corvette koji također proizvodi GM, ovaj automobil ima sprijeda centralno postavljen motor. Stoga je njegovo težište nisko i u sredini, što je savršeno za sportsko upravljanje i omogućuje izvrsnu dinamiku u zavojima. Opel GT Concept ima snažan 1-litarski trocilindrični motor s turbopunjačem temeljen na ultramodernom motoru načinjenom posve od aluminija koji se koristi u ADAM-u, Corsi i Astri. Taj iznimno učinkovit visokotehnološki agregat sa sportskom opremom razvija 107 kW/145 KS i maksimalni okretni moment od 205 Nm  (vrijednosti potrošnje za Opel GT Concept još nisu dostupne). Turbo snaga šalje se prema stražnjoj osovini s mehničkim diferencijalom sa zaključavanjem preko sekvencijalnog šesterostupanjskog mjenjača kojim se upravlja putem polugica na upravljaču. Dalje, Opel GT Concept ima tradicionalan pogon na stražnje kotače koji posebno cijene puristi zaljubljenici u sportske automobile. Tome odgovaraju i performanse tog dvosjeda ukupne mase manje od 1000 kg – on ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od osam sekundi i dostiže najveću brzinu od 215 km/h.

 

Ostale istaknute značajke Opel GT Concepta su glavna prednja svjetla s integriranim pokazivačima smjera. Zahvaljujući ultramodernoj projekcijskoj tehnologiji, ona svijetle vrlo trodimenzionalno. Nova generacija prilagodljivih LED svjetala očito se savršeno slaže s tom tehnologijom. Opelova svjetla IntelliLux LED® s matricom, koja omogućuje vožnju s dugim svjetlima bez zasljepljivanja, već su predstavljene 2015. s novom Astrom te su osvojila nagradu SAFETYBEST. Opel GT Concept primjer je uvođenja nove faze razvoja pametnih sustava svjetala. Dizajn svjetala zaokružuje trodimenzionalni dizajn stražnjih svjetala, koja novi GT čine prepoznatljivim u noćnim uvjetima.