SPORTSKA, INOVATIVNA, S PUNO STILA: NOVA OPEL ASTRA – STVORENA ZA ZABAVU.

Jun 5, 2015

Rüsselsheim. Opel i automobili iz kompaktne klase – ta specifična priča o uspjehu počinje 1936. s Kadettom i nastavit će se s novom Astrom, jedanaestom generacijom Opelova automobila iz kompaktne klase. Dosad je iz proizvodnih pogona izišlo 24 milijuna modela Kadetta i Astri, a sada je Opel spreman dodati novo poglavlje povijesti svojeg prodajnog hita. Nova generacija Astre temelji se na posve novoj laganoj arhitekturi vozila, pogonit će je samo motori najnovije generacije te će ponuditi značajke koje su se prije mogle susresti samo u višim segmentima. Lagan dizajn čini da nova Astra izgleda sportskije nego ikad prije. Ukratko, nova Astra kombinira učinkovitost s elegancijom i redefinirat će segment kompaktne klase svojim inovacijama. Opel Astra imat će svjetsku premijeru najesen, na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu koji će se održati od 17. do 27. 9.

 

„Tri su vrijednosti ključne za novu Astru: učinkovitost, inovativnost i dinamične performanse“, rekao je dr. Karl-Thomas Neumann, glavni izvršni direktor Opel grupe. „Naši su je inženjeri razvili od poslovične nule. Nova je Astra do 200 kg lakša od prethodnog modela, a njen sportski dizajn čini da lako upada u oko. Njene su dimenzije manje, ali su znatno povećani prostranost i udobnost. Ispod poklopca će Astra imati samo motore najnovije generacije. Brojne tehnologije i sustavi pomoći namijenjeni vozaču iz viših segmenata povećavaju udobnost i sigurnost putnika u Astri, dok naš osobni pomoćnik za povezivanje i usluge Opel OnStar, ultramoderna integracija mobitela i revolucionarna nova prilagodljiva svjetla s posve LED matricom IntelliLux postavljaju nove standarde.“

Uštede tamo gdje je važno: nova arhitektura vozila

Lakša, štedljivija i agilnija, a istovremeno udobnija – nova Opel Astra zadovoljava sve te zahtjeve zahvaljujući uspješnom programu „mršavljenja“ kojemu je bila podvrgnuta. Vizionarski konceptni model Monza predstavljen na Frankfurtskom sajmu automobila 2013. godine bio je uzor za jedanaestu generaciju Opelove klase kompaktnih automobila. Prema dr. Karlu-Thomasu Neumannu, svaki element i svaka značajka dizajna konceptne Monze odražava učinkovitost, a nova Astra strogo slijedi tu viziju. Ovisno o modelu i paketu opreme, ona će biti od 120 kg do 200 kg lakša od prethodnice. Posve nova arhitektura vozila igra veliku ulogu u smanjenju mase. Razmotrena je svaka komponenta iz aspekta upotrebe kompaktnog dizajna i lakih materijala. Samo je masa karoserije smanjena 20 % – s 357 na 280 kg. Dodatne mjere smanjenja mase vezane uz podvozje donijele su dodatno smanjenje mase od 50 kg, a uključivale su korištenje čelika visoke i ultravisoke čvrstoće i male mase, kompaktne podokvire i smanjenje mase prednje i stražnje osovine.

Krajnji rezultat ovog „mršavljenja“: agilnost i udobnost vožnje nove Astre poboljšani su. Ona je sada responzivnija, bolje se ponaša u zavojima i daje puno izravnije općenito iskustvo vožnje. Ukratko, novu je Astru zabavnije voziti nego ikada prije.

Samo najbolje: najnoviji portfelj pogonskih sustava

I motor nove Opel Astre potvrđuje tu tvrdnju. Ispod poklopca svake nove Astre naći će se motor iz posve novog portfelja. Snage se kreću od 70 kW/95 KS do 147 kW/200 KS. Svi dizelski i benzinski motori zapremine do 1,6 litara imaju zajedničku jednu stvar: spajaju najveću učinkovitost s izvanrednom responzivnošću i glatkoćom rada.



Ponudu dizelskih motora sa širokim rasponom izlazne snage od 70 kW/95 KS nadalje pokriva model 1.6 CDTI, dok je 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo (77 kW/105 KS) osnova za benzinske motore. Vrh portfelja Astrinih motora je posve novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo – četverocilindrični agregat iz iste obitelji kao manji, ali ništa manje snažan jednolitarski trocilindrični motor. Motor načinjen posve od aluminija prvo će se predstaviti u verziji sa 107 kW/145 KS. Zadivljuje svojom dinamičkom responzivnošću i visokim performansama uz smanjenje potrošnje goriva. Motor nudi već pri vrlo malom broju okretaja maksimalni okretni moment od 250 Nm, dostupan između 1800 i 4000 okr./min, što su savršeni uvjeti za uživanje u vožnji u kombinaciji s učinkovitošću. Zbog svoje posebne konstrukcije novi 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo je i lakši, pa pridonosi smanjenju mase cijelog automobila. Samo aluminijski blok motora ima 10 kg manju masu od bloka od lijevanog čelika aktualnog 1,4-litarskog turbo motora.

Sportski dizajn susreće prostranost: Astra kao savršena simbioza

I dizajn nove Astre odražava učinkovitost – još je jednom konceptna Monza bila uzor. Evolucija Opelove dizajnerske filozofije prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost osigurava da nova Astra privlači poglede svojim lakšim, sportskijim izgledom umjesto mišićavim dojmom. Opelova munja na sredini kromirane prečke na rešetki i karakteristična oštrica koja se podiže kako se kreće unatrag čine novu Astru odmah prepoznatljivom kao članicom Opelove obitelji. Prednja svjetla ulijevaju se u rešetku i tvore vizualan sklad. Najistaknutiji element dizajna je podijeljeni C-stup koji stvara dojam lebdećeg krova. Igru svjetla i sjene naglašava vodoravna prečka iznad logotipa i spaja stražnja svjetla. Astra ne izgleda manje – ona doista i jest manja. Njena ukupna dužina iznosi 4,37 m, što je čini skoro 5 cm kraćom od prethodnice. Visoka je 1,46 m, pa je i 2,6 cm niža. Dimenzije, očito, utječu na aerodinamičnost i učinkovitost jer se nova Astra diči koeficijentom otpora zraka manjim od 0,30.

Manja izvana, ali veća iznutra – Opelovi su inženjeri odgovorni za ovu neobičnu jednadžbu. Međuosovinski je razmak smanjen za 2 cm, ali je prostor u kabini veći. U kombinaciji s novodizajniranim sjedalima, putnici straga mogu uživati u dodatnih 35 mm prostora za noge. Osim toga, povećan je razmak između prednjih i stražnjih sjedala, što povećava udobnost prilikom putovanja i osjećaj prostranosti. Visokokvalitetan kokpit i ploča s instrumentima lako prenose karakteristike i estetiku dizajna vanjštine u kabinu, osiguravajući tako da se nova generacija dizajna unutrašnjosti prenosi u novu Astru. Karakterizira ga posebno čist izgled koji se odražava i u manjem broju kontrolnih prekidača i gumba uz velik dodirni zaslon u boji na središnjem dijelu konzole.

Pomoć i usluge 24 sata dnevno: izvanredne mogućnosti povezivanja uz Opel OnStar

Svi novi modeli usklađeni su s ovim principom: Opel demokratizira tehnologije i inovacije iz viših segmenata i čini ih cjenovno pristupačnim, primjerice one iz područja mogućnosti povezivanja. Nova generacija Astre prvi je novi Opelov model koji će od predstavljanja biti dostupan s osobnim pomoćnikom za povezivanje i usluge Opel OnStar. On će korisnicima nuditi širok raspon usluga vezanih uz sigurnost i udobnost. Ako se aktivira zračni jastuk, Opel OnStar će automatski biti obaviješten o tome. Zatim će savjetnik kontaktirati vozilo da bi utvrdio je li potrebna pomoć. Ako nema odgovora, na točnu lokaciju vozila odmah se šalju hitne službe. To je samo jedan od primjera prednosti novog osobnog pomoćnika za povezivanje i usluge. Vozači i putnici mogu pozvati OnStar 24 sata dnevno, 365 dana godišnje. Bez obzira na to treba li im pomoć na cesti ili bilo koja druga usluga, OnStarov savjetnik uvijek je spreman pomoći. Osim toga, OnStar će pretvoriti novu Astru u 4G LTE mobilni Wi-Fi hotspot na koji se istovremeno može spojiti do sedam uređaja.

I nova će generacija informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink imati premijeru u Astri. Budući da je kompatibilna sa standardima Android Auto i Apple CarPlay, unaprijedit će dovođenje svijeta pametnih telefona u automobile, što je premijera u segmentu kompaktnih vozila. Svaki sustav temelji se na značajkama koje korisnici pametnih telefona najčešće koriste. Android Auto temelji se na Google kartama, usluzi Google Now i mogućnosti davanja govornih naredbi Googleu, kao i sve većem ekosustavu aplikacija za glazbu i razmjenu poruka koji obuhvaća WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify i razne playere podcasta. Cjeloviz popis podržanih aplikacija nalazi se na adresi Android.com/auto. Apple CarPlay uzima značajke iPhonea kojima želite pristupati tijekom vožnje i stavlja ih na zaslon vozila na pametan i jednostavan način. To omogućuje vozaču da uspostavlja pozive, šalje i prima poruke i sluša glazbu izravno s dodirnog zaslona ili putem govora, odnosno Siri. Među aplikacijama koje podržava Apple CarPlay su Phone, Messages, Maps, Music i kompatibilne aplikacije drugih proizvođača. Cjelovit popis tih aplikacija možete pronaći na adresi Apple.com/ios/carplay. Funkcijama se upravlja putem velikog dodirnog zaslona dijagonale do 8 inča koji se nalazi na središnjoj konzoli, i to putem daljinskih kontrola na upravljaču (glasnoća) ili govornih kontrola.

 

Premium tehnologije za kompaktnu klasu: IntelliLux LED® i ostalo

 

Svjetla su apsolutna novost i sigurnosna značajka nove Astre. Revolucionarna svjetla nove generacije s posve LED matricom koja je Opel patentirao omogućuju vožnju s dugim svjetlima koja neće nikoga zasljepljivati te će prvi put u Astri biti dostupna u kompaktnoj klasi.

Novi sustav LED matrice koji se sastoji od 16 LED segmenata – osam sa svake strane vozila – automatski i stalno prilagođava duljinu i raspodjelu svjetlosnog snopa svakoj prometnoj situaciji. U tom postupku surađuje s prednjom kamerom Opel Eye. Čim vozilo napusti urbano područje, automatski se uključuju duga svjetla i uvijek ostaju uključena. Pri brzinama od 80 km/h vozači mogu uočiti objekte uz cestu oko 30 – 40 metara prije nego uz uobičajena halogena ili ksenonska kratka svjetla, što znači 1,5 sekundu više za reakciju. Nije više problem ni zasljepljivanje drugih sudionika u prometu: kad kamera otkrije izvore svjetla dolaznog ili odlaznog prometa, deaktiviraju se pojedine LED-ice u odgovarajućoj zoni i time jednostavno „odrežu“ područje oko vozila. Ostatak ceste i njen okoliš ostaju žarko osvijetljeni. Uz ovu razinu preciznosti i prilagodbe svjetla s LED matricom podižu tehnologiju svjetala na sljedeću razinu.


Ovaj sustav ne samo da osvjetljava okoliš svjetlije od običnih sustava svjetala, nego ima i znatno duži vijek trajanja od prednjih svjetala s halogenim ili ksenonskim žaruljama. Još je jedna prednost da u prednjim svjetlima više nema mehaničkih pokreta – pojedinačni LED segmenti uključuju se i isključuju u skladu sa situacijom, što također pridonosi trajnosti.


Osim Opel OnStara i IntelliLuxa LED®, budući vlasnici Astre mogu se veseliti i cijelom nizu dodatnih sustava pomoći namijenjenih vozaču te onih koji jamče sigurnost i udobnost, a mnoge od njih nemaju konkurenciju u ovom segmentu. Pomoćnik za prepoznavanje prometnih znakova i pomoć prilikom držanja trake s upozorenjem prilikom nenamjernog napuštanja trake i pokazateljem udaljenosti spram vozila ispred i upozorenjem na mogući frontalni sudar s kočenjem u slučaju mogućeg sudara čine vožnju nove Astre udobnijom, ali i sigurnijom. Kontrola brzine s graničnikom osigurava da je brzina uvijek u zakonski dopuštenim okvirima. Napredna pomoć prilikom parkiranja povećava udobnost i može automatski parkirati automobil na pritisak gumba. Stražnja kamera aktivira se kad se odabere brzina za vožnju unatrag, a upozorenje na objekte u mrtvom kutu prepoznaje prepreke skrivene pogledu vozača u radijusu od 3 metra s obje strane i iza vozila.


Ergonomska sjedala koja je testirao i certificirao AGR (Kampanja za zdrava leđa) također su izvanredna. Ona nastavljaju Opelovu tradiciju ponude izvrsnih ergonomskih sjedala i sada dolaze s dodatnim značajkama koje povećavaju udobnost. Nova Opel Astra nudi vozačka sjedala podesiva u 18 smjerova s funkcijom masaže, ventilacije i podešavanja širine. A putnici na stražnjoj klupi mogu se veseliti većoj udobnosti nego prije zahvaljujući dvama vanjskim stražnjim sjedalima s grijačima koji su dostupni kao opcija.


Posve nova Opel Astra stoga nije samo sigurnija, udobnija, privlačnija i modernija nego ikad prije, nego je i u svakom smislu lakša, agilnija, aerodinamičnija i učinkovitija. Ona je Opelov put u budućnost.