OPEL MOKKA: NOVI 1.6 CDTI TURBO DIZELSKI MOTOR ZA HIT SUV.

Sep 24, 2014

Rüsselsheim. Otkad je Opel prije gotovo dvije godine predstavio Mokku, ovaj je trendovski subkompaktni SUV nizao samo uspjehe. Uz prodaju koja je premašila 275 000 primjeraka, ovaj model koji je dvaput osvojio titulu Automobila godine s pogonom na sve kotače pravi je prodajni hit – u svojem segmentu i za Opel kao robnu marku. Sada će Mokka ponuditi još više uživanja u vožnju: od početka 2015. bit će dostupna s Opelovim posve novim 1.6 CDTI turbo dizelskim motorom sa 100 kW/136 KS. Mokka će biti prvi put predstavljena s tim motorom nove generacije na sajmu „Mondial de l’Automobile 2014” koji će se održati u Parizu od 4. do 19. listopada.


Ovaj ekstremno kompaktan četverocilindrični agregat koji je već od milja prozvan „supertihim dizelašem“ zamijenit će trenutni 1,7-litarski dizelski motor u ponudi Mokke. On daje više snage i okretnog momenta – do 6 KS i 20 Nm – iz manje zapremine kao i znatno manje potrošnje goriva. Predstavljanje ovog visokotehnološkog motora unaprijedit će Mokkin portfelj pogonskih sustava koji čine benzinski, dizelski i LPG motori.


Živahni 1.6 CDTI dio je nove obitelji Opelovih posve aluminijskih dizelskih motora. Verzija sa 100 kW/136 KS dosiže 85 KS po litri, što je nenadiđeno u toj volumenskoj klasi, te s 320 Nm nudi pregršt okretnog momenta. Brojke vezane uz ubrzanje i elastičnost obećavaju vrlo zabavnu vožnju: Mokka 1.6 CDTI ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi, a s 80 na 120 km/h u petoj brzini prelazi za samo 9,9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 191 km/h. Ovaj je supertihi dizel i iznimno ekonomičan i obziran prema prirodi: uz Opelov precizan šesterostupanjski ručni mjenjač i standardni sustav Start/Stop 1.6 CDTI Mokka troši samo 4,1 l/100 km u kombiniranom krugu i istovremeno emitira samo 109 g/km CO2. To je skoro 0,5 l/100 km manje goriva i 11 g/km manje CO2 od prethodne 1,7-litarske verzije. Ovaj je novi dizelski motor usklađen sa strogim emisijskim standardom Euro 6 čime je čistoćom jednak usporedivom benzinskom motoru.


Novi standard u profinjenosti rada


Inženjeri su smanjili buku, vibracije i povećali profinjenost rada, što je rezultat jasnog fokusa na tišinu i glatkoću koje su karakterizirale čitav koncept motora te kasnije faze dizajna i razvoja. Prilikom procjene karakteristika buke svake komponente i podsustava čak i prije izrade prvog prototipa motora korištene su revolucionarne CAE (Computer Aided Engineering, računalno pomognuto inženjerstvo) simulacije i rezultati optimizacijskih petlji.


Uz brojne mjere poboljšanja profinjenosti rada inženjeri su se usredotočili i na uštedu u masi, pa su umjesto lijevanog željeza za izradu bloka motora koristili aluminij, a to je prvi put da je to učinjeno prilikom proizvodnje jednog Opelova dizelskog motora. I podloga radilice i glava cilindara načinjeni su od aluminija, pa je ukupno ušteđeno oko 20 kg mase.


Vrhunski dijelovi za visoke performanse uz mali utjecaj na okoliš


Drugi čimbenici koji pridonose snažnim i čistim performansama su turbopunjač s promjenljivom geometrijom turbine (VTG-om) i visokotlačni common-rail sustav ubrizgavanja. Ubrizgavači koji su sposobni ubrizgavati gorivo pri 2000 bara i u maksimalno 10 pulseva ubrizgavanja po ciklusu cilindra osiguravaju veliku snagu, poboljšano raspršivanje čestica goriva i učinkovito miješanje sa zrakom iz usisne grane. Da bi u Mokki bio usklađen s emisijskim standardom Euro 6 1.6 CDTI zahtijeva LNT sustav (Lean NOx Trap) koji naknadno obrađuje ispušne plinove iza dizelskog filtra za čestice čađe radi zaustavljanja i smanjenja dušikovih oksida (NOx) iz ispušnih plinova.


Posve novi 1.6 CDTI u Mokki standardno je opremljen sustavom Start/Stop i šesterostupanjskom ručnom mjenjačkom kutijom s niskim trenjem koja osigurava svileno i preciznije mijenjanje brzina. Brojne promjene internih dijelova i mehanizma mijenjanja stupnjeva prijenosa kao i integracija prijenosa u vozilo znatno su poboljšali udobnost vožnje. Kombinacija novog turbo dizelskog motora i ručnog mjenjača nudi se uz verziju s pogonom na prednje kotače i onu s pogonom na sve kotače. Dostupan je šesterostupanjski automatski mjenjač za verziju s pogonom na prednje kotače. Narudžbe za Mokku s novom generacijom motora počinju se primati od kraja godine, a vozilo će se naći u prodajnim salonima početkom 2015.