OPEL CORSA: PRIČA O USPJEHU U PET ČINOVA.

Jul 11, 2014

Rüsselsheim. Na početku bijaše Opel Kadett. Predstavljen je 1936. kao punokrvni automobil po pristupačnoj cijeni, a stvoren je da bi se većem broju ljudi ponudila mobilnost u vrijeme kad je vožnja automobilom još bila pravi luksuz. Opelova je robna marka nakon toga, u doba njemačkog „gospodarskog čuda“ tijekom šezdesetih i ranih sedamdesetih, sa svojim modelima Kadett A i B doživjela pravi uzlet. U tom su procesu kupci brzo postali zahtjevniji jer je njihova kupovna moć rasla, pa je mali Kadett uskoro narastao i postao snažniji, sve se više približavajući dolaskom svake nove verzije srednjoj klasi. To je pak stvorilo prostor za takozvani Rüsselsheimov klasični model s početka ponude: došlo je vrijeme da se popuni praznina novim iskonskim malim automobilom, a to je bila Opel Corsa.

 

Prvi čin: od 1982. do 1993.

 

Corsa A dužine svega 3,62 m imala je kratke proporcije naglašene širokim blatobranima, poput relijaškog automobila, te iznimno nizak koeficijent otpora zraka od 0,36 koji je tada možda bio i rekordan u klasi. Glavni dizajner Erhard Schnell stvorio je mali sportski auto čistih i isklesanih linija koji se posebno trebao svidjeti „muškarcu u kući“. Vrh ponude bila je Corsa GSi sa 100 KS, a uveden je i dizelski motor. Dvovratna hatchback i notchback-izvedba upotpunjene su 1985. dodatkom popularnog modela s petorim vratima. Corsa A postala je cijenjeni prodajni hit i proizvedena je u 3,1 milijun primjeraka.

 

Drugi čin: od 1993. do 2000.

 

Usprkos uspjehu prve Corse, u Rüsselsheimu je odlučeno da će se nasljednik pozicionirati tako da se svidi ženama. Opelova dizajnerska legenda Hideo Kodama bacio se na posao i stvorio puno obliju i mekšu Corsu s privlačnim okruglim velikim prednjim svjetlima koja savršeno odgovaraju slatkom djetinjastom izgledu. Corsa B bila je samo centimetar duža, ali puno prostranija iznutra. U segment je donijela i puno više sigurnosne standarde uključujući ABS kočenje, zaštitu od bočnog udarca i prednje zračne jastuke. Na određenim tržištima je Opel uz hatchback ponovno ponudio i notchback te varijante karavana i kamioneta. Benzinski motori već su dolazili s tehnologijom ubrizgavanja goriva i katalitičkim konverterima, dok je GSi dolazio sa 16 ventila, a dizelski su motori bili s turbopunjenjem. I druga je Corsa doživjela globalni uspjeh, a prodaja je dosegla brojku od četiri milijuna.

 

Treći čin: od 2000. do 2006.

 

U duhu poslovice da ne treba mijenjati konja koji pobjeđuje Hideo Kodama ponovno se prihvatio posla dizajna oblika Corse C. Stil je namjerno okrenut prema uspješnom prethodnom modelu. nova je Corsa narasla jedan centimetar i imala je širi stav zahvaljujući dužem međuosovinskom razmaku, čime je znatno povećan prostor kabine. Prvi je put karoserija bila posve galvanizirana. Profinjeni četveroventilski benzinski ECOTEC motori i novi dizelski agregati s izravnim ubrizgavanjem osigurali su veliku snagu, nisku potrošnju i najmanje vrijednosti emisije štetnih plinova – sve su varijante već bile usklađene sa strogim emisijskim standardima Euro 4. Corsa C izvrsno je prošla na tržištu – prodana je u 2,5 milijuna primjeraka.

 

Četvrti čin: od 2006. do 2014.

 

Odsad trovratna i peterovratna verzija idu svaka svojim putem: trovratna je Corsa sa svojim jedinstvenim izgledom nalik na kupe ciljala na sportski nastrojene kupce, baš kao i izvorna Corsa A, dok je peterovratna varijanta postala prostrani, punokrvni obiteljski automobil. Trenutna Corsa D i dalje je duga manje od 4 m, ali je narasla u odnosu na prethodnice na 3,999 m. Uz Opelovu tehnologiju EcoFLEX Corsa je imala sustav Start/Stop za štednju goriva i visokoučinkovite motore. Tako je verzija 1.3 CDTI ecoFLEX trošila samo 3,3 l/100 km u kombiniranom krugu i emitirala 88 g/km CO2. Četvrta generacija Corse upravo se približava kraju proizvodnje, a do danas je prodana u 2,8 milijuna primjeraka. Kroz četiri generacije modela ukupno je prodano 12,3 milijuna Corsi, od toga čak 11,7 samo u Europi.

 

Peti čin: od 2014.

 

Prije kraja ove godine kupci će moći uživati u novoj Corsi E. I peta generacija proizvodit će se u Opelovim tvornicama u Zaragozi i Eisenachu kao trovratne i peterovratne varijante. Baš kao ljudima, vrijeme prolazi i automobilima, a djeca odrastaju: u Eisenachu se proizvodi i Opel ADAM koji je sada Corsin „braco“ – kao što je Corsa nekad bila Kadettu.

 

Za više fotografija nove Opel Corse posjetite Facebook stranicu Opel Bosna i Hercegovina.