NOVA OPEL INSIGNIA – REVOLUCIJA MOTORA I INFORMACIJSKO-MULTIMEDIJSKIH SUSTAVA.

Jun 17, 2013

Rüsselsheim. Novom Opel Insignijom koja će imati svoju svjetsku premijeru na 65. frankfurtskom sajmu automobila (od 12. do 22. rujna 2013.) Opelova modelska ofenziva prelazi na sljedeću razinu. Ovaj model s vrha ponude krasi još privlačniji stil interijera i eksterijera pa on nagrađivanu filozofiju prema kojoj „umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost“ podiže na još višu razinu. Novi snažni i ultraučinkoviti motori s izravnim ubrizgavanjem poput turbo dizelskog s emisijom od 99 te benzinski turbo agregat nove generacije dodatno proširuju ionako bogat portfelj motora. Ova vrlo niska emisija ispušnih plinova svrstava novi dvolitreni turbo dizelski motor u A+ energetsku klasu efikasnosti. Obje izvedbe motora (88kW/120KS i 103kW/140KS prema EG Nr.715/2007) u izvedbama karoserije sa četiri i pet vrata, ručnim mjenjačem sa šest brzina i start/stop sustavom troše samo 3,7 litara goriva na 100 km u kombiniranom ciklusu (Sports Tourer: 3,9 l/100 km). Takva potrošnja čini Opel Insigniju 2.0 CDTI najefikasnijim dizelskim automobilom u svojoj klasi


Cijeli niz poboljšanja podvozja osigurava veću udobnost, a s Insignijom je sada dostupna i posve nova generacija informacijsko-multimedijskog sustava koja u automobil integrira brojne funkcije pametnog telefona te se njime upravlja intuitivno i jednostavno putem dodirne pločice – touchpada – na središnjoj konzoli.


“Uspješna Insignija već je osvojila 580 000 Opelovih vozača, a nova će Insignija sa svojim visokokvalitetnim i elegantnim kokpitom, intuitivnim upravljanjem informacijsko-multimedijskim sustavom, vrhunskim motorima i izražajnijim dizajnom biti još uspješnija“, rekao je glavni izvršni direktor Opela, dr. Karl-Thomas Neumann, opisujući revoluciju ovog modela srednje klase. “Naš prestižni model sada je još sofisticiraniji i privlačniji – no uz svu tu eleganciju, nesmijemo zaboraviti u čemu je ključ novog modela: ponuditi vozaču i putnicima komforan i siguran doživljaj vožnje kroz vrhunsku tehnologiju po uistinu atraktivnoj cijeni.“


Cijena- početak prodaje


„Naš je model s vrha ponude sada još profinjeniji i atraktivniji, no uza svu tu eleganciju ne zaboravlja ono što je bitno: ponuditi vozačima i putnicima udobno i sigurno iskustvo vožnje uz vrhunske tehnologije i privlačnu cijenu.“


U Hrvatskoj nova se Insignija može početi naručivati od 18. lipnja, a posebno treba naglasiti da će cijene za novog model ostati na nivou jednako opremljenih Insignija prethodne generacije.


Elegancija: jasno organiziran kokpit s novom generacijom informacijsko-multimedijskog sustava


Tijekom unaprjeđenja kokpita u fokusu su bila tri kriterija: jednostavno, jasno i time intuitivno upravljanje, prilagodba ponude informacijsko-multimedijskih sustava te, naravno, udobnost i sigurnost vozača i putnika, koja je dodatno povećana zahvaljujući najmanjem mogućem odvlačenju pozornosti od praćenja situacije na cesti.


Središnja konzola nudi posve novi osjećaj suptilnosti i profinjenosti te se na njoj nalazi cijeli niz vrhunskih tehnologija i funkcija. Crno lakirana kontrolna ploča visokog sjaja s kromiranim detaljima drastično je pojednostavnjena: sada se na njoj nalazi tek nekoliko gumba, pa je upravljanje informacijsko-multimedijskim sustavom te primjerice klimatizacijom brzo i intuitivno.


Novom se generacijom Insignijina informacijsko-multimedijskog sustava upravlja putem dodirnog zaslona u boji dijagonale osam inča (20,3 cm). Vozač može pristupiti svim funkcijama i podizbornicima putem početnog zaslona, primjerice radijskim postajama, pojedinačnim pjesmama, povezivanju s pametnim telefonom ili 3D karti za navigaciju, i to pritiskom gumba, dodirnog zaslona, upravljanjem govorom ili putem posve novog touchpada. A novi informacijsko-multimedijski sustav može se i individualizirati – naime, moguće je pohraniti do 60 osobnih favorita (npr. playlisti, kontakata iz imenika mobitela, adresa za navigaciju).


Touchpad je ergonomski integriran u središnju konzolu i nudi posve nov način brzog i intuitivnog pristupa informacijsko-multimedijskom sustavu. Njegova pozadinski osvijetljena površina osjetljiva na dodir odmah reagira na pokrete prstom, uključujući dodirno kretanje sučeljem, i čini upravljanje novom generacijom informacijsko-multimedijskog sustava krajnje jednostavnim pa vozača ne odvlači od praćenja prometne situacije. Čak je i pojedinačna slova – primjerice prilikom traženja pjesme u bazi podataka ili grada u navigacijskom sustavu – moguće unijeti putem touchpada dodirom prstom.


Vozač Insignije može upravljati novom generacijom informacijsko-multimedijskog sustava i putem novodizajniranih i jednostavno organiziranih kontrola na upravljaču te govornih naredbi. Funkcija naprednog prepoznavanja govora aktivira se jednostavnim pritiskom gumba na upravljaču, a sam sustav može obraditi više naredbi istovremeno. Širok raspon izbora prilikom upravljanja rezultat je poboljšanja nove generacije informacijsko-multimedijskog sustava.


Vezu između čovjeka i stroja intenzivira i novodizajnirana ploča s instrumentima s dodirnim zaslonom u boji visoke razlučivosti dijagonale maksimalno osam inča (20,3 cm). Osim klasičnih očitanja poput brzine, broja okretaja u minuti i razine goriva u spremniku, izravnom su pogledu vozača dostupni i dodatni podaci o navigaciji, korištenju pametnog telefona i mogućnostima vezanima uz zvuk, a moguće ih je i dodatno podešavati.


Vrh ponude: nova generacija turbo dizelskog i SIDI turbo benzinskog motora s emisijom samo 99 g


Nova se Opel Insignia ističe i svojim pogonskim sustavom i podvozjem. Ovaj je srednje veliki model već ovjenčan brojnim nagradama za udobnost vožnje, upravljanje i držanje podloge, no novo ga izdanje lansira u još višu ligu. Opelovi su inženjeri uveli cijeli niz poboljšanja podvozja, uključujući unaprjeđenja amortizera, stabilizatora i upravljanja, koja su dovela do smanjenja buke i vibracija te još veće udobnosti.


Bogat i dodatno povećan portfelj motora prilagođen je višim performansama i udobnosti bez kompromisa. S novom Opel Insignijom dolazi izbor između tri pogonske alternative – benzina, dizela i LPG-a (Liquefied Petroleum Gas, ukapljeni naftni plin) te raspona snage od 81 kW/110 KS do 239 kW/325 KS.


Nova Insignia 2.0 CDTI prvakinja je ekologije i uštede goriva. Zahvaljujući njenom novom 2-litarskom turbo dizelskom motoru, varijante s 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS prema standardu EG br. 715/2007 emitiraju samo 99 g/km CO2 (Sports Tourer: 104 g/km CO2). Time se nova Insignija nalazi u klasi energetske učinkovitosti A+ jer u kombiniranom ciklusu potrošnje četvero i peterovratni modeli sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i sustavom Start/Stop troše samo 3,7 litara goriva na 100 km (Sports Tourer: 3,9 l/100 km), što su vrhunske vrijednosti u toj klasi vozila. Obje varijante krasi i vrhunski okretni moment pri čemu zahvaljujući funkciji automatskog overboosta turbo dizelski motor s 88 kW/120 KS nudi do 320 Nm, a model sa 103 kW/140 KS čak do 370 Nm.


Dizelski je motor s vrha ponude 2.0 BiTurbo CDTI sa 143 kW/195 KS. Ovaj dizelski agregat visokih performansi sa sekvencijalnim dvofaznim turbopunjačima nudi impresivan okretni moment od 400 Nm te se odlikuje brzim odzivom na gas i iznimnom snagom u širokom rasponu okretaja.


Najistaknutiji benzinski motori su dva agregata s turbom i izravnim ubrizgavanjem: 2.0 SIDI Turbo sa 184 kW/250 KS i maksimalnim okretnim momentom od 400 Nm te 1.6 SIDI Turbo iz najnovije generacije motora sa 125 kW/170 KS i 260 Nm te čak do 280 Nm s overboostom (SIDI = Spark Ignition Direct Injection, paljenje iskrom uz izravno ubrizgavanje). Oba ta motora krasi vrhunski razvoj snage i izvanredna tećnost rada uz nisku potrošnju goriva. Mogu se upariti sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i Start/Stop funkcijom ili pak s novim automatskim mjenjačem sa šest brzina iznimno s niskim trenjem. Osim s pogonom na prednje kotače, 2-litarski SIDI Turbo dostupan je i s pogonom na sve kotače.


Opel Insignia 1.4 LPG nudi alternativan i iznimno ekonomičan motor sa 103 kW/140  i maksimalnim okretnim momentom od 200 Nm. I on je, kao benzinska verzija, sukladan najstrožim smjernicama budućeg standarda Euro 6 koji se odnosi na emisije štetnih plinova. Uz potrošnju goriva od samo 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) u MVEG-ovu kombiniranom ciklusu i niskim emisijama CO2 od 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2), modelu Insignia LPG nema premca u klasi A energetske učinkovitosti.