DIZELSKI I BENZINSKI MOTORI NOVE OPEL INSIGNIJE NAJEKONOMIČNIJI U KLASI

Nov 6, 2013

Rüsselsheim. Nova Opel Insignia ne impresionira samo svojim privlačnim stilom i posve novom generacijom informacijsko-multimedijskog sustava, nego i revolucionarnim tehnologijama ispod poklopca motora. Snažni i ultraučinkoviti motori s izravnim ubrizgavanjem, poput dva nova turbo benzinska te novog turbo dizelskog agregata koji emitira 99 g/km CO2, samo su dio bogate i proširene ponude pogonskih sustava. Kod četverovratnih i peterovratnih modela sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i tehnologijom Start/Stop obje varijante – s 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS – troše samo 3,7 litara goriva na 100 km u kombiniranom krugu (prema regulativi [EZ] br. 715/2007), dok Sports Tourer troši 3,9 l/100 km. Tako je Opel Insignia 2.0 CDTI najekonomičniji automobil u svojoj klasi s njemačkom oznakom klase učinkovitosti A+. I cijeli niz unaprjeđenja podvozja osiguravaju bolju voznu dinamiku i udobnost prilikom vožnje. Istovremeno su inženjeri učinili karoseriju nove Insignije još više aerodinamičnom. S koeficijentom otpora zraka manjim od 0,25 Insignia je sada najaerodinamičniji hatchback na svijetu.

 

„Nova Opel Insignia nudi ono što kupci očekuju od prestižnog automobila iz klase srednje velikih vozila. Napredni motori s velikim okretnim momentom spajaju snagu s vrlo štedljivom potrošnjom goriva te zajedno s našim premium podvozjem nude osjećaj vožnje koji se kreće od baršunasto glatkog do sportskog i agresivnog“, rekao je Michael F. Ableson, potpredsjednik inženjerstva GME-u i član nadzornog odbora tvrtke Adam Opel AG.

 

Vrh ponude: 99-gramski turbo dizelski motor s dvije razine snage

 

Bogata i proširena ponuda motora za novu Insigniju nudi performanse i udobnost bez kompromisa. Na izbor su ponuđena tri goriva – benzin, dizel i LPG (ukapljeni naftni plin), uz snagu od 81 kW/110 KS do 239 kW/325 KS.

 

Model Insignia 2.0 CDTI ekološki je prvak i prvak u štednji goriva. Novi 2-litarski turbo dizelski motor s 88 kW/120 KS ili 103 kW/140 KS omogućuje emisiju ugljikova dioksida od 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km CO2) prema Odredbi (EZ) br. 715/2007, što ga smješta u klasu učinkovitosti A+. Četvero i peterovratni modeli sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i tehnologijom Start/Stop troše samo 3,7 litara goriva na 100 km u kombiniranom krugu (Sports Tourer: 3,9 l/100 km), što su najbolje vrijednosti u toj klasi vozila. To će najviše osjetiti okoliš i novčanik vlasnika. U usporedbi s prethodnim modelom, nova verzija sa 103 kW/140 KS nudi deset konjskih snaga više i pritom troši 14% manje goriva te emitira 13% manje ugljikova dioksida. Čak i u najsnažnijoj konfiguraciji, sa 120 kW/163 KS, 2-litarski turbo dizelski agregat troši samo 4,3 litre goriva na 100 km te emitira samo 114 g/km ugljikova dioksida (Sports Tourer: 4,5/100 km i 119 g/km CO2) pa je i on u klasi učinkovitosti A+.

 

Motore 2.0 CDTI krasi i izvanredan okretni moment. Verzija s 88 kW/120 KS daje 320 Nm, dok njegov parnjak sa 103 kW/140 KS nudi maksimalno 370 Nm. Verzija sa 120 kW/163 KS koja je dostupna s pogonom na prednje ili sve kotače sa svojih 380 Nm nudi 10 Nm više. Brojke maksimalnih okretnih momenata postignute su uz funkciju automatskog overboosta koja se uključuje pri punom opterećenju.

 

Insignia s vrha dizelske ponude je 2.0 BiTurbo CDTI sa 143 kW/195 KS. Njen snažni dizelski motor razvija impresivan okretni moment od 400 Nm te ga karakterizira direktan i brz odgovor na gas kao i izniman okretni moment u širokom rasponu okretaja. Ovakve karakteristike postignute su zahvaljujući sekvencijalnim dvofaznim turbopunjačima. Kompresija ulazne količine plinova koju provode oba turbopunjača osigurava brz odaziv gasa i prema potrebi veliku snagu. Sustav dvostrukog hladnjaka s dva intercoolera zaslužan je za optimizirano hlađenje komprimiranog zraka u oba turbopunjača. Limuzina BiTurbo sa šesterostupanjskim mjenjačem ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 8,7 sekundi te doseže najveću brzinu od 230 km/h (Sports Tourer: 8,9 sekundi i 225 km/h) i pritom troši samo 4,7 l/100 km. I njena je emisija ugljikova dioksida od 125 g/km u ekološkoj klasi učinkovitosti A (Sports Tourer: 4,9 l/100 km i 129 g/km CO2). Osim pogona na prednje kotače i ručnog mjenjača, Insignia BiTurbo dostupna je i s prilagodljivim pogonom na sve kotače i šesterostupanjskim automatskim prijenosom.

 

Snažna, profinjena i ekonomična: nova generacija SIDI turbo benzinskog motora

 

Na benzinskoj strani najveća je novost predstavljanje dva nova motora s izravnim ubrizgavanjem: 2-litarskog SIDI turbo motora (Spark Ignition Direct Injection, izravno ubrizgavanje uz paljenje svjećicom) sa 184 kW/250 KS i maksimalnim okretnim momentom od 400 Nm te posve nove generacije 1.6 SIDI turbo motora sa 125 kW/170 KS i 260 Nm (do 280 Nm s overboostom) dostupnim od 1650 okretaja u minuti.

 

Specifičnosti tih motora su velika izlazna snaga, velika profinjenost rada i ekonomična potrošnja goriva. Kod četvero i peterovratnih modela 1.6 SIDI turbo motor troši samo 5,9 litara goriva na 100 km i emitira samo 139 g/km ugljikova dioksida (prema Odredbi [EZ] br. 715/2007), dok Sports Tourer troši 6,2 l/100 km uz 146 g/km CO2. To je poboljšanje od gotovo 16% u odnosu na modele pogonjene prethodnom verzijom 1.6 turbo motora.

 

Da bi novi motori 1.6 SIDI bili štedljivi u potrošnji goriva te ponudili izvrsne performanse, profinjenost i udobnost vožnje, ključni su ciljevi inženjera prilikom razvoja bili smanjiti ukupnu razinu buke i vibracija te ukloniti neželjene zvukove. Optimizacija sustava usisa i ispuha uključivala je odvajanje kućišta bregaste osovine od glava cilindara pomoću posebnih zatezača i sustava brtvi. Tako su inženjeri uspjeli znatno smanjiti razinu buke koja nastaje uslijed pulsnog izgaranja u benzinskom motoru s izravnim ubrizgavanjem. Rezultat ovih akustički usmjerenih mjera je činjenica da će vozači i putnici u Insigniji moći uživati u tihom i glatkom radu u praznom hodu s ugodnim zvukom čak i pri velikim brzinama vožnje, rada motora i velikim opterećenjima. I balansne osovine integrirane u tunele uzduž bloka cilindara pridonose tim poboljšanjima. 1.6-litarski turbo motor s izravnim ubrizgavanjem jedini je benzinski agregat u svojoj klasi zapremnine koji je opremljen dvama takvim balansnim osovinama.

 

I 1.6 i 2.0 SIDI turbo motori mogu se naručiti sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i tehnologijom Start/Stop ili novim šesterostupanjskim automatskim prijenosom niskog trenja. Osim pogona na prednje kotače, 2-litarski SIDI turbo na nekim će tržištima biti dostupan i s pogonom na sve kotače.

 

Benzinski motor s početka ponude, 1.4 turbo sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i Start/Stop tehnologijom je štedljiv i iznimno čist (prema standardu Euro 6). Nudi 103 kW/140 KS i 200 Nm okretnog momenta (220 Nm s overboostom), no troši samo 5,2 litre goriva na 100 km i pritom emitira 123 g/km ugljikova dioksida (Sports Tourer: 5,6 l/100 km i 131 g/km CO2 prema Odredbi [EZ] br. 715/2007). To znači najbolju ekonomičnost u klasi.

 

Alternativna i iznimno ekonomična mogućnost je Insignia 1.4 LPG (ukapljeni naftni plin) sa 103 kW/140 KS i maksimalnim okretnim momentom od 200 Nm. Kao benzinska verzija, i ova je sukladna sa strogim budućim emisijskim standardom Euro 6. Uz potrošnju goriva od 7,6 litara na 100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) u kombiniranom krugu i niske emisije ugljikova dioksida od 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km), Insignia LPG nema konkurenciju u klasi učinkovitosti A. Osim niske emisije i troškova goriva dodatna je prednost i velik vozni doseg: u hiridnom načinu rada u kojemu se troše LPG i benzin moguće je prijeći do 1700 km bez potrebe zaustavljanja radi ponovnog punjenja rezervoara.

 

Optimizirana: Insignia s najboljim aerodinamičkim vrijednostima na svijetu

 

Niska potrošnja goriva rezultat je i aerodinamički optimiziranog dizajna karoserije nove Insignije. Pritom su implementirane mnoge mjere kojima je smanjen njen koeficijent otpora zraka: npr. novi i produljeni štitnici podvozja, širi donji dijelovi prednjeg spojlera, kućišta stražnjih svjetala dizajnirana tako da pospješuju odvajanje zračne struje te integriran stražnji donji spojler.

 

Insignije 2.0 CDTI s tehnologijom Start/Stop i 88 kW/120 KS, 103 kW/140 KS ili 120 kW/163 KS dolaze i s dodatnim ultramodernim aerodinamičkim elementom: aktivnim prednjim zatvaračem za zrak. Na zrak koji ulazi kroz rešetku radi hlađenja motora obično otpada do 8% otpora zraka vozila. Da bi se taj efekt smanjio, zatvarač smješten iza donjeg dijela rešetke automatski se zatvara i tako sprječava ulazak zraka i pojavu turbulencije. Prilikom pokretanja vozila na niskim temperaturama dodatna prednost je i brže zagrijavanje motora, što pak smanjuje potrošnju goriva i emisiju ugljikova dioksida. Kad god motor zatreba zrak radi hlađenja, zatvarač se automatski otvara. Kad se uzmu u obzir sva unaprjeđenja, Opelovi su inženjeri uspjeli novu Insigniju učiniti standardom aerodinamičkih performansi. Uz iznimno niske razine Cd ispod 0,25 za hatchback izvedbu i 0,28 za Sports Tourer, oba su modela aerodinamički najoptimiziraniji automobili iz masovne proizvodnje u tim karoserijskim varijantama na svijetu.

 

Vozač bira: udobno ili sportski ugođeno podvozje

 

Usprkos činjenici da je glavni fokus nove Insignije na niskoj potrošnji goriva, nema kompromisa ni kad se radi o udobnosti. Štoviše, Opelov model s vrha ponude nudi posebno podvozje. Dok je Insignia i dosad dobila brojne pohvale za udobnost vožnje, upravljanje i držanje podloge, novo izdanje još dodatno podiže ljestvicu. Opelovi su inženjeri unijeli cijeli niz poboljšanja podvozja, uključujući na amortizerima, sigurnosnim prečkama i upravljanju, što je donijelo smanjenje buke i vibracija te još višu razinu udobnosti. Insignia sada dolazi s novim amortizerima i takozvanim povratnim oprugama, dok su u osovinsku arhitekturu ugrađene posve nove kontrolne poluosovine ovjesa i kućišta nosača – sve radi još veće udobnosti. Osim toga, promijenjeni su i promjeri prednjih i stražnjih prečki za zaštitu od prevrtanja.

 

I u novoj je Insigniji, očekivano, korišten Opelov izvanredan premium sustav podvozja pod nazivom FlexRide, sa svojim prilagodljivim prepoznavanjem stila vožnje. To inovativno podvozje objedinjuje sve sustave nadzora vozne dinamike i elektroničko prilagođavanje amortizera kao i servo upravljanje ovisno o brzini. Vozač može birati između tri načina vožnje: Standard usmjeren udobnoj vožnji, Tour za još mekšu i udobniju vožnju i Sport za izravno i sportsko iskustvo vožnje.