SUV OPEL MOKKA: KOMPAKTAN VELIČINOM, VELIK STAVOM

Oct 26, 2012

Rüsselsheim. Posve nova Opel Mokka osvojila je srca potencijalnih kupaca. Netom pred tržišno predstavljanje, širom Europe primljeno je preko 40 000 narudžbi za ovaj SUV. Potražnja je posebno velika u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Italiji i Rusiji. S Mokkom koju je moguće naručiti od lipnja Opel je prvi njemački proizvođač u brzorastućem segmentu subkompaktnih SUV-ova (B-segment SUV-ova). Varijanta Mokke s početka ponude s 1,6-litarskim ecoFLEX motorom i 85 kw/115 KS može se naručiti po početnoj cijeni od 129.900 kn. Osim ovog agregata, u ponudi pogonskih sustava za Mokku i benzinski je motor s turbopunjačem i 103 kW/140 KS te 1,7-litarska dizelska varijanta 96 kW/130 KS.

 

„Sad kad imamo Mokku, počelo je novo poglavlje u našoj proizvodnoj ofenzivi. Velik broj narudžbi svjedoči o tome da smo s Mokkom pogodili ukus publike. Tehnologije ugrađene u nju i njen dinamičan i robustan dizajn sviđaju se kupcima i postavljaju nove standarde u segmentu“, rekao je potpredsjednik Odjela prodaje, marketinga i postprodaje u Opelu, Alfred E. Rieck.

 

Zahvaljujući svojoj dužini od 4,28 metara, u Mokku se udobno i na povišenu položaju može smjestiti pet putnika. Ona ispunjava i Opelovo obećanje spajanja privlačnog dizajna, inovativnih tehnologija i luksuznih značajki, čineći ih dostupnima širem segmentu kupaca. Osim toga, Opel Mokka prvi put u subkompaktni segment SUV-ova donosi ergonomska sjedala, prilagodljiva prednja svjetla AFL+ i integrirani nosač bicikala FlexFix. Među standardnim su značajkama za sve verzije Mokke koje povećavaju udobnost i sigurnost vožnje elektronička kontrola stabilnosti (ESC), kontrola proklizavanja (TC) te sustavi pomoći pri kretanju na uzbrdici (HSA) i kontrole pri silasku niz nizbrdicu (HDC). Mokka može biti opremljena pogonom na prednjim kotačima (FWD) te pametnim pogonom na sve kotače (AWD). Opcionalna tehnologija pogona na sve kotače automatski prepoznaje kad je potrebno jače držanje podloge sa sva četiri kotača i osigurava da je to maksimalno dostupno kad je to potrebno.

 

Pogon na prednje ili sve kotače: dinamična vožnja za aktivan stil života

 

Opel Mokka spaja funkcionalnost i udoban povišeni položaj sjedenja s avanturističkim duhom. Jedan od glavnih fokusa razvoja Mokke bilo je podvozje koje je dizajnirano i ugođeno u Njemačkoj. Mokkino podvozje napravljeno je tako da odgovara svakodnevnim potrebama Europljana, ali je i vrlo pogodno za uvjete off-road vožnje.

 

Osim pogona na prednje kotače (FWD), Mokka može dolaziti opremljena tehnologijom pogona na svim kotačima (AWD) koja donosi bolje držanje podloge i upravljanje. Ta je tehnologija učinkovita, pametna i cjenovno pristupačna širem segmentu kupaca. Glavni dijelovi sustava pogona na sve kotače je diferencijal na prednjoj osovini, kardansko vratilo, stražnja pogonska osovina 4x4, kontrolni modul te elektromagnetska spojka s više pločica. Senzori stalno opskrbljuju kontrolne module podacima. Kada je cesta suha, prednji kotači pogone automobil prema naprijed, što znači da je potrošnja goriva manja. Ovisno o uvjetima na cesti, omjer varira od stopostotnog pogona na prednje kotače do maksimalne moguće raspodjele okretnog momenta u omjeru 50% na prednjoj i 50% na stražnjoj osovini, primjerice kad je cesta prekrivena tankim slojem vode. Kad je to potrebno, uređaj za elektronički prijenos okretnog momenta (torque transfer device, TTD) automatski i neprimjetno prebacuje okretni moment na stražnje kotače. Sustav pogona na sve kotače također dodatno poboljšava ionako agilne karakteristike Mokkina upravljanja. To je posebno primjetno kad automobil mora naglo krenuti ili vozi zavojima pri višoj brzini. Aktivira se automatski u djeliću sekunde čim kotač prokliže zbog smanjena prianjanja uz podlogu. Sustav također registrira kad pogon na sve kotače nije potreban, čime nudi još bolje perfomanse upravljanja u zavojima te u takvim situacijama nudi maksimalno držanje podloge. Sustav pogona na sve kotače sa svim svojim dijelovima ima masu od svega 65 kilograma, pa automobil i dalje ima učinkovitu potrošnju i ekološki je prihvatljiv.

 

Mokkino podvozje nudi maksimalne performanse pri vožnji i upravljanju, čak i u nepovoljnim cestovnim uvjetima. Da bi to postigli, Opelovi su inženjeri dodatno optimizirali i testirali ovjes tipa McPherson na prednjoj osovini. Dodali su opruge za kompenziranje bočnih opterećenja. Tu su i nosači opruga s dvostrukim ležištima i dvostrukom nosivom čahurom za poboljšanje iskustva vožnje i upravljanja te radi smanjenja buke i vibracija u automobilu. Što se stražnjeg ovjesa tiče, Opelov inženjerski tim odlučio je ispred stražnjih kotača staviti cjevastu torzijsku osovinu u obliku slova U.

 

Osim toga, da bi dobili maksimum od podvozja vozila, Opelovi su se inženjeri odlučili za vrhunsko električno servo upravljanje (EPS) koje je u standardnom paketu opreme u cijeloj Europi, a nudi pomoć pri upravljanju osjetljivije na brzinu i izvanrednu responzivnost.

 

Agilna i učinkovita – dva benzinska i jedan dizelski motor

 

Snagu nude tri učinkovita motora. Sve verzije s ručnim mjenjačem opremljene su Opelovim sustavom Start/Stop koji štedi gorivo. Benzinski dio ponude sastoji se od 1,6-litarskog atmosferskog motora s 85 kW/115 KS i 155 Nm okretnog momenta koji troši 6,5 litara goriva na 100 km i emitira 153 g/km CO2 te 1,4-litarskog turbo motora sa 103 kW/140 KS i 200 Nm okretnog momenta. Verzija 1.4 turbo ispočetka će biti dostupna samo s ručnim, a kasnije će biti uparena i s automatskim mjenjačem. Mokka s pogonom na sve kotače i šesterostupanjskim ručnim mjenjačem doseže najveću brzinu od 190 km/h. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi. Potrošnja goriva u kombiniranom krugu iznosi 6,4 l/100 km, a emisija CO2 149 g/km.

 

Kupci koji se radije odlučuju za dizelske motore mogu naručiti Mokku s 1,7-litarskim CDTI agregatom s turbopunjačem s 96 kW/I30 KS i 300 Nm maksimalnog okretnog momenta. Taj je motor dostupan sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem uparenim s pogonom na sve kotače ili šesterostupanjskim automatskim mjenjačem s pogonom na prednje kotače. Kao FWD s ručnim prijenosom dizelski motor troši samo 4,5 litara goriva na 100 km u kombiniranom krugu te emitira svega 120 g/km ugljičnog dioksida. 1.7 CDTI je tako jedno od najučinkovitijih vozila u svom segmentu što se tiče potrošnje goriva. Brojke o performansama također su impresivne: sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače Mokka dostiže najveću brzinu od 187 km/h, dok ubrzavanje od 0 do 100 km/h traje samo 10,5 sekundi.

 

Ključni sustavi pomoći u vožnji donose sigurnost i udobnost

 

Svojim posve novim SUV-om Mokka Opel prvi put donosi pregršt jedinstvenih sustava pomoći pri vožnji njemačke proizvodnje u subkompaktni segment SUV-ova. Tehnologije koje povećavaju sigurnost i udobnost te su ekskluzivne za Opel sada postaju dostupne širem segmentu kupaca. Među njima su sofisticirana elektronička kontrola stabilnosti (ESP®Plus) s pomoći pri kretanju na uzbrdici (HSA) i kontrolom pri silasku niz nizbrdicu (HDC) koji osiguravaju udobniju vožnju po brdovitim terenima.

 

Kontrola proklizavanja koja je u standardnoj opremi sa svim verzijama Mokke ponaša se kao diferencijal s ograničenim klizanjem – sprječava okretanje kotača i podržava Mokkin sustav pogona na sve kotače pomoću posebnih algoritama koji poboljšavaju upravljanje vozila. Još jedan ključni sustav pomoći u vožnji dostupan s Mokkom Opelov je prilagodljivi sustav prednjih svjetala (AFL+) temeljen na trećoj generaciji biksenonskih prednjih svjetala. On prilagođava intenzitet i doseg da bi se postiglo najbolje moguće osvjetljenje gradskih prometnica i otvorene ceste kao i autocesti. Među značajkama svjetala AFL+ su svjetla za vožnju na otvorenoj cesti, svjetla za autocestu, pješačka svjetla, svjetla za loše vrijeme, pojačana duga svjetla, statičko zakretno svjetlo, dinamičko zakretno svjetlo, svjetla za dnevnu vožnju s LED diodama i pomoć pri korištenju dugih svjetala. Potonje automatski prilagođuje duga svjetla tako da ne zasljepljuju vozače iz suprotnog smjera.

 

Druga generacija prednje kamere Opel Eye temelj je značajki upozorenja o mogućem frontalnom sudaru (FCA), prepoznavanja prometnih znakova i upozorenja pri napuštanju prometne trake (LDW).

 

Upozorenje o mogućem frontalnom sudaru (FCA) obavještava vozača glasnim alarmom i vizualnim upozorenjem ako se vozilo nađe u kritičnoj situaciji u kojoj je neizbježan sudar s objektom ispred. Osim upozorenja pri napuštanju prometne trake koje obavještava vozača kad nenamjerno napuste svoju prometnu traku, inženjeri su dodatno razvili i sustav prepoznavanja prometnih znakova koji sada zahvaljujući prednjoj kameri pored znakova izričitih naredbi prepoznaje i znakove obavijesti o početku ili završetku autoceste ili ceste rezervirane za promet motornih vozila ili pak dječjih igrališta, kao i sva ostala ograničenja brzine. Kamera također može prepoznati simbole i informacije na dinamičnim LED zaslonima i tako pomaže spriječiti prometne prekršaje uslijed previda ispravne regulacije prometa, kao i prometne nezgode uzrokovane umorom. I parkiranje je sada lakše zahvaljujući prednjim i stražnjim parkirnim senzorima.

 

Zdrava i udobna: ergonomska sjedala AGR i sustav nosača bicikla FlexFix

 

Opel Mokka može biti opremljena ergonomskim sjedalima certificiranima od strane nezavisne udruge stručnjaka ortopeda AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V.”). Vozačko sjedalo prilagodljivo na osam načina prvo je koje je svojim žigom kvalitete odobrio AGR u B-segmentu SUV-ova. Sjedalo je moralo zadovoljiti ukupno deset kriterija, uključujući četverosmjernu podršku za lumbalni dio leđa i konture naslona sjedala oblikovane točno prema prirodnoj zakrivljenosti kralješnice. Osim toga, ergonomska sjedala nude dodatne mogućnosti podešavanja kao što su nagib, dodatna podrška za leđa i produženje sjednog djela za lakši smještaj gornjeg dijela nogu. Nasloni za glavu podesivi su u četiri smjera.

 

Utovarni kapacitet Mokke moguće je povećati drugom generacijom sustava nosača bicikala FlexFix. Ovaj ekskluzivno Opelov opcionalan napredni sustav za pohranu integriran je u stražnji odbojnik vozila pa je uvijek pri ruci. Standardna verzija sustava FlexFix montirana na Mokku može ponijeti jedan bicikl mase do 30 kg. Zahvaljujući prilagodniku koji se samo natakne na nosač moguće je prevesti i drugi bicikl, pa tako nosivost sustava raste na maksimalno 60 kg. Čak i kada je posve opterećen, sustav FlexFix moguće je nagnuti tako da je lako otvoriti poklopac i pristupiti prtljažnom prostoru. A kako je stražnja klupa Mokke preklopiva u omjeru 60-40, lako je stvoriti i dodatni ravni prtljažni prostor. Uz sve ove elemente Mokka je idealno rješenje za osobe s aktivnim stilom života i visokim standardima.

 

SUV robusnog dizajna kombiniran s profinjenom funkcionalnošću

 

Novi Opelov SUV odražava tradicionalne jake strane ovog branda: vozna dinamika, fleksibilnost za svakodnevno korištenje i emocionalan dizajn. Uz Mokku je Opelova dizajnerska filozofija prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost pronašla novi izraz u vidu kompaktnog SUV-a. Opel Mokku krasi oštar stav u atraktivnom pakiranju uz skulpturalne i elegantne detalje i istovremeno zadržavanje sportskog duha strogo definiranim linijama karoserije. Naglašena rešetka te zaštitna obloga oko odbojnika i blatobrana ukrašeni su Opelovom prepoznatljivom „oštricom“ koja lomi svjetlo na bočnim dijelovima karoserije i podiže se prema stražnjem dijelu.

 

Mokkin snažan karakter podvučen je i visokom podignutošću od tla zahvaljujući kojoj je Mokka sposobna za vožnju šljunčanim cestama, a isto vrijedi i za trag kotača od 1540 mm.

I unutrašnjosti nove Mokke također je vrlo tipična za Opel. Elementi skulpturalnog dizajna prisutni su kroz Opelovu karakterističnu ploču s instrumentima u obliku krila, kao i u profinjeno oblikovanim površinama u vratima. Vidljive su i uobičajene Opelove vrijednosti kao što su svestranost i funkcionalnost laka za korištenje: od dvodijelnog rasporeda ploče s instrumentima, preko zatvorenog pretinca za pohranu u tunelskom dijelu konzole, pa do dubokih donjih džepova u prednjim i stražnjim vratima. S maksimalnih 1372 litre prtljažnog prostora i do 19 spremnika za pohranu bit će zadovoljene sve funkcionalne potrebe obitelji za pohranom predmeta u automobilu.

 

Uza sve nabrojane kvalitete jasno je da Opel Mokka ispunjava sve potrebe svakodnevnog života, ali je jednako pogodna i za duže i zahtjevnije vikend-vožnje. Kao subkompaktni SUV, Mokka se jednako dobro snalazi na gradskim ulicama kao i na otvorenoj cesti. Istraživanja su pokazala da je tipičan kupac Mokke srednjih godina s vrlo aktivnim stilom života, pri čemu slobodne aktivnosti igraju središnju ulogu u njenom ili njegovom životu. Upravo je stoga Mokka sa svojim brojnim dodacima kao što je nosač bicikala FlexFix idealna za osobe koje žele u slobodno vrijeme upotpuniti svoju poslom opterećenu svakodnevicu raznim aktivnostima. Uz dodatak svojeg revolucionarnog izgleda koji je nepogrešivo svrstava među SUV-ove, Opel Mokka s lakoćom osvaja nove kupce.

 

Cijena osnovnog modela (1.6 115 KS Start/stop): 129.900 kn

Oprema: klima uređaj, CD-radio (MP3, Aux-in, 6 zvučnika, kontrole na upravljaču), ESP, 6 zračnih jastuka, daljinsko središnje zaključavanje, električni podizači prednjih prozora, električno pokretani grijani retrovizori, putno računalo, tempomat

Mokka 4x2 Enjoy Plus 1.7 CDTI (130 KS Start/stop): 172.300 kn

Oprema povrh ulaznog modela: alu-naplaci 18”, automatski dvozonski klima uređaj, CD-radio sa Bluetooth vezom i USB ulazom, kožni upravljač, električni podizači stražnjih prozora, maglenke

Mokka 4x4 Enjoy Plus 1.4T (140 KS Start/stop): 171.400 kn

Oprema povrh ulaznog modela: alu-naplaci 18”, automatski dvozonski klima uređaj, CD-radio sa Bluetooth vezom i USB ulazom, kožni upravljač, električni podizači stražnjih prozora, maglenke

Motori / pogon

  • Doplata sa 1.6 (115 KS, Start/stop, MT5) na 1.4T (140 KS, S/S, MT6): 13.300kn
  • Doplata sa 1.4T (140 KS, S/S, MT6) na 1.7 CDTI (130 KS, S/S, MT6): 13.800 kn
  • Doplata za 4x4: 12.900 kn