NOVA ASTRA GTC I ZAFIRA TOURER STIŽU U BOSNU I HERCEGOVINU

Jan 18, 2012

Bruno Klein na čelu Opela za Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Sloveniju

Bruno Klein novi je Opelov Direktor za Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Sloveniju. Na novu poziciju dolazi s mjesta Senior Marketing Managera u Opelu koju je obnašao od 2009 godine. Bruno je ostvario uspješnu međunarodnu karijeru unutar General Motorsa obnašajući visoke dužnosti širom svijeta, od Praga i Beča, preko Zuricha i Pariza do Detroita. Neke od njegovih ranijih titula su Sales and Marketing Manager za  Cadillac i Chevrolet u Opelu Francuska, potom Product Manager, Global compact car u GM-ovoj središnjici u Detroitu, Regional Marketing Manager Opela za Češku i Slovačku, Sales Director za Opel u Austriji, Marketing Director za Saab u Njemačkoj.


Opelov uspjeh u Bosni i Hercegovini

Opelov tržišni udio u Bosni i Hercegovini i dalje raste te je u 2011. iznosio 8,24%. „Ovo je druga godina za redom u kojoj Opel u Bosni i Hercegovini bilježi rast tržišnog udjela.“ izjavio je Munib Džuho, Business Development Manager za Bosnu i Hercegovinu te nastavio: „Interesantno je napomenuti i kako je ovo peti najbolji tržišni udio za Opel na razini cijele Europe.“ Uspjehu marke doprinose i visoka druga mjesta koja u svojim segmentima ostvaruju Opelovi predstavnici: Meriva, Insignia i Vivaro.


Astra GTC: (i) razum i osjećaji

Skulpturalni oblik nove Opel Astre GTC s preciznim detaljima i dramatičnim proporcijama čine je vrhunskim izrazom Opelove dizajnerske filozofije. Sve verzije Astre GTC donose prednosti prednje osovine s tehnologijom HiPerStrut (High Performance Strut) koja se savršeno dopunjuje s Opelovom patentiranom stražnjom osovinom s Wattovom vezom kako bi ponudila vrhunsku stabilnost i najoštriju preciznost pri vožnji.

„Astra GTC je izraz Opelove strasti prema automobilima. No emocije nisu zasjenile funkcionalnost: Astra GTC je pametan automobil iz snova koji si možete priuštiti.“, rekao je Željko Sredoja, Opelov Direktor marketinga za Hrvatsku, Sloveniju te Bosnu i Hercegovinu.

Velik dio razvoja Astre GTC je otpada na primjenu Opelove tehnologije HiPerStrut. Idealno prilagođena kompaktnom kupeu, ova tehnologija nudi poboljšane karakteristike upravljanja i izravniji upravljač. Temeljen na sustavu kakav se trenutno može naći na Insigniji OPC, HiPerStrut koristi Astrine postojeće točke ovjesa, no smanjuje kut nagiba osovinice za 44% te skraćuje dužinu vretena (otklon osovinice) za 46% u odnosu na modele opremljene ovjesom tipa McPherson. Ovime se pak sprječava utjecaj okretnog momenta motora na upravljanje. Dodavanjem HiPerStruta se također smanjuje promjena otklona prednjih kotača GTC-a prilikom vožnje u zavojima, čime se dobiva bolje držanje ceste.

Stražnji ovjes Astre GTC s polukrutom složenom osovinom i Wattovom vezom također je unaprijeđen. Ovakav sustav ima mnogo prednosti pred multilinkom, uključujući manje dimenzije, manje razlike između otklona kotača i smanjeno trenje ovjesa. Wattova veza također osigurava optimalnu bočnu stabilnost u svakom trenutku.

Astra GTC donosi i već poznati sustav FlexRide koji povećava stabilnost u vožnji uz bolje ponašanje prilikom skretanja i odaziv upravljača, što postiže stalnom automatskom prilagodbom cestovnim uvjetima, brzini prolaska kroz zavoje, kretanju vozila i individualnom vozačevom stilu. FlexRide nudi i tri različite postavke, omogućujući prema potrebi promjenu karaktera vožnje samo jednim pritiskom na gumb: uravnoteženi standardni način rada može se zamijeniti načinom Tour za još udobniju vožnju, ili načinom Sport za dinamičniji način rada.

Upravljački sustav nove Astre GTC je također unaprijeđen. Pri manjim brzinama razina servo upravljanja povećana je kako bi se minimizirao napor potreban za upravljanje, a pri većim brzinama servo upravljanje se automatski smanjuje kako bi se vozaču pružio bolji osjećaj upravljanja.

Astra GTC dostupna je s četiri motora – tri benzinska i jedan turbo dizelski – snage od 88 kW/120 KS do 132 kW/180 KS. Početkom 2012. novi 1.7 CDTI agregat (81 kW/110 KS i 96 kW/130 KS) standardno opremljen tehnologijom Start/Stop također će se pridružiti ponudi motora. OPC verzija će se pojaviti tijekom 2012. godine.

Poboljšani 2.0 CDTI common-rail turbo dizelski motor snage povećane na 121 kW/165 KS opremljen je filtrom za čestice čađe i šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Opelova nova tehnologija Start/Stop koja smanjuje potrošnju goriva prilikom vožnje u gradskim uvjetima kada se stalno staje i kreće dio je standardne opreme. Motor 2.0 CDTI spaja izvrsne performanse s visokom učinkovitošću – zahvaljujući overboostu, nudi 380 Nm vršnog okretnog momenta te omogućuje Astri GTC da dostigne 100 km/h za samo 8,9 sekundi. Maksimalna brzina joj je 210 km/h. Kombinirana potrošnja goriva ne prelazi 4,8 litara dizela na 100 km, a emisija ugljičnog dioksida iznosi 127 g/km. S jednim punim rezervoarom za gorivo kapaciteta 56 litara, Astra GTC 2.0 CDTI može prijeći preko 1.100 km.

Start/Stop je također dio standardne opreme uz tri 1.4 benzinska motora. Benzinski motori opremljeni turbopunjačem, snage 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS, oba daju 200 Nm vršnog okretnog momenta i troše 5,9 litara goriva na 100 km (emisija ugljičnog dioksida: 139 g/km). Na samom vrhu ponude benzinskih motora trenutno je 1.6 turbo motor sa 132 kW/180 KS koji nudi najveću brzinu od 220 km/h.

Svi motori standardno dolaze sa šesterostupanjskim ručnim prijenosom. Šesterostupanjski automatski prijenos bit će dostupan s 1.4 turbo benzinskim i 2.0 CDTI common-rail turbo dizelskim motorom početkom 2012. godine.

Nova, četvrta generacija biksenonskih naprednih prednjih svjetala (AFL +) imat će svoju premijeru u Astri GTC. Pored već poznatih devet funkcija sustava AFL+, koje uključuju pomoć pri korištenju dugih svjetala (ona automatski uključuje i isključuje duga svjetla ovisno o prisutnosti drugih vozila), sada je tu i sustav inteligentnog odabira duljine svjetlosnog snopa (ILR) koji koristi istu prednju kameru kao i Opel Eye kako bi izmjerio udaljenost od vozila ispred te prilagodio vrstu snopa kratkih prednjih svjetala. Ovo omogućuje stalnu optimizaciju osvjetljenja ceste bez opasnosti od zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. S ovih deset značajki, Astra GTC sasvim sigurno ima najbolji paket svjetala u svojem segmentu.

Kako bi pružila udobnost raznim profilima vozača, prednja sjedala Astre GTC nude najveće mogućnosti prilagodbe u segmentu. Sada su kao opcija dostupna i ergonomska prednja sjedala s mogućnošću podešavanja u osam smjerova (četiri smjera za dio na kojem počiva donji dio kralješnice te produženje sjednog dijela) koja su certificirali nezavisni stručnjaci ortopedi iz organizacije „Akcija za zdravija leđa“ (Aktion Gesunder Rücken, AGR).

Cijena bogato opremljene Astra GTC Enjoy kreće od 31.100 KM, a uključuje 1.4 motor sa 100 KS i Start-stop sustavom, prednji ovjes HiPerStrut, 18" alu naplatke, dvozonski automatski klima-uređaj, CD-radio MP3 sa 7 zvučnika i kontrolama na upravljaču, kožni upravljač, tempomat, putno računalo, ABS, ESP, 6 zračnih jastuka i aktivne naslone za glavu sprijeda, električne podizače prozora, električno pokretane vanjske retrovizore, daljinsko središnje zaključavanje, senzor za kišu, elektrokromatske retrovizore s automatskim zatamnjivanjem, prednja svjetla za maglu, metalik boju.

Doplata za turbo-benzinski motor 1.4 sa 140 KS, šesterostupanjskim ručnim mijenjačem i sustavom Start/Stop iznosi 2.400 KM.

Zafira Tourer: kraljica svestranosti

Nudeći savršen spoj funkcionalnosti i udobnosti, nova Opel Zafira Tourer prenosi vrijednosti Insignije – vrhunsku kvalitetu, inovativne tehnologije te skulpturalan i dinamičan dizajn - u segment jednovolumena. Opel je 1999. godine utemeljio segment kompaktnih jednovolumena sedmerosjeda. S temeljito redizajniranim sustavom sjedala Flex7, nova Zafira Tourer postavlja nove standarde u prilagodljivosti interijera.

No inovacije koje dolaze s trećom generacijom Zafire idu puno dalje od novorazvijene prilagodljive konfiguracije sjedala. Zafira Tourer u cjelini predstavlja velik korak naprijed i izražava nove ambicije. Ona je savršen svestrani pratitelj, i to ne samo za obitelji. Njen elegantan dizajn, prostrana i ugodna atmosfera, unaprijeđeno podvozje i nove tehnologije omogućuju opuštenu vožnju uz maksimalnu udobnost i sigurnost

Ponuda motora za novu Zafiru Tourer ispočetka će se sastojati od visokoučinkovitih dizelskih i benzinskih agregata snage od 81 kW/110 KS do 121 kW/165 KS. Ubrzo nakon početka prodaje obitelji Zafire Tourer pridružit će se i 2.0 CDTI common-rail turbo dizelski model ecoFLEX posebno male potrošnje s tehnologijom Start/Stop. Zafiru Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX s njenih 119 g/km CO2 krasi jedna od najnižih vrijednosti emisije u klasi jednovolumena, a ima 96 kW/130 KS te okretni moment od 300 Nm.

Baš kao kod prve dvije generacije, glavni princip na kojemu se temelji Zafira Tourer je maksimalna fleksibilnost. Opelovi inženjeri značajno su nadogradili pametni sustav sjedala Flex7. Treći red sjedala se i dalje može preklopiti da bude posve u ravnini s podom prtljažnika, dok je drugi red posve redizajniran pa više nije u obliku klupe, nego se sastoji od tri odvojena sjedala koja se mogu posve preklopiti stvarajući ravan utovarni prostor. Tri sjedala mogu se pomicati naprijed-nazad za 210 mm neovisno jedna o drugima.

Putnici u drugom redu mogu uživati u jedinstvenom opcionalnom sustavu Lounge sjedala koji nudi pregršt prostora i udobnost kao u limuzini iz visoke klase. Zahvaljujući pametnom mehanizmu preklapanja, naslon središnjeg sjedala u drugom redu sklopiv je i može se rotirati kako bi se dobili udobni nasloni za ruku za putnike na vanjskim sjedalima. Uzdužno pomicanje vanjskih sjedala je s 280 mm najbolje u klasi – 70 mm više nego kod standardne verzije te čak 80 mm više nego kod trenutne generacije Zafire. Vanjska sjedala također se mogu pomaknuti do 50 mm prema središtu kabine te tako pružiti više prostora za ramena, što je novost u segmentu.

Zafira Tourer također nudi preko 30 pretinaca za pohranu uključujući višenamjensku središnju konzolu FlexRail. Ovaj novi sustav još je jedan primjer visoke fleksibilnosti koju nudi Zafira Tourer. Naslon za ruku koji uključuje veliki pretinac za pohranu kao i držače čaša može se pomicati po aluminijskim nosačima do željene pozicije, čime se omogućuje fleksibilno korištenje velikog prostora za pohranu između prednjih sjedala – dakle upravo tamo gdje je najdostupniji i najkorisniji.

Druga generacija Opelovog ekskluzivnog integriranog nosača bicikala FlexFix također ima svoju premijeru s novom Zafirom Tourer. Nadograđeni sustav je sada još lakše koristiti, a prevozi čak četiri bicikla. Osim toga, nosač s biciklima sada se može nagnuti tako da omogućuje otvaranje poklopca prtljažnika, čime prtljažni prostor Zafire Tourer postaje dostupan i izvana čak i kad su bicikli montirani na FlexFix.

„Zafira je Opelov sinonim za fleksibilnost, a u trećoj generaciji dolazi s kvalitetom viđenom kod Insignije“, rekao je Željko Sredoja, Opelov Direktor marketinga za Hrvatsku, Sloveniju te Bosnu i Hercegovinu. „Opel Zafira Tourer ističe se svojim dinamičnim izgledom i vrhunskim osjećajem koji pruža.“

Prepoznatljiv prednji dio definira skup svjetlećih elemenata u obliku bumeranga koji se prostire od prednjih svjetala do maglenki. Dinamičnom dojmu doprinosi i Opelov karakteristični središnji nabor na poklopcu motora i robusna trapezoidna rešetka. Kao kod ostalih Opelovih modela, svjetla za dnevnu vožnju u obliku krila integrirana su u gornji dio skupa svjetlećih elemenata.

Svojim optimiziranim i aerodinamičnim dizajnom karoserije silueta Zafire Tourer podsjeća na superbrzi vlak. Bočna ukrasna linija podiže se prema gore i proteže prema stražnjem dijelu vozila, vizualno gurajući vozilo naprijed i dajući ovom jednovolumenu dojam snažnog pokreta.

Zafira Tourer ima Insignijinu prednju osovinu s izoliranim podokvirom i ovjesom tipa McPherson, dok je konstrukcija stražnje osovine jedinstvena u segmentu jednovolumena. Kao kod nove Astre, kombinira složenu polukrutu torzijsku osovinu s Wattovom vezom. Ovakva je konstrukcija lakša i kompaktnija od multilinka te pruža izvanrednu stabilnost u vožnji uz smanjen hod karoserije, vrhunsku udobnost i bolju izolaciju od vibracija i buke. Također ostavlja dovoljno prostora za smještaj integriranog nosača bicikala FlexFix.

Pametno mehatroničko podvozje FlexRide koje je dostupno sa Zafirom Tourer kao opcija nudi još više udobnosti, sigurnosti i vozne dinamike. Prilagodljiva kontrola podvozja automatski prilagođava ovjes cestovnim uvjetima, brzini prolaska kroz zavoj, pokretima vozila i individualnom stilu vožnje. FlexRide nudi na izbor tri postavke: uravnoteženi način Standard, Tour koji je najviše fokusiran na udobnost te agilniji način Sport.

Pametni sustavi pomoći namijenjeni vozaču zajedno s drugom generacijom prednje kamere Opel Eye i opcionalnim prednjim radarom čine vožnju s novom Zafirom Tourer sigurnijom i još opuštenijom. Indikator udaljenosti od vozila ispred pomaže spriječiti sudare i također izbjeći moguće kazne zbog držanja premalog razmaka u odnosu na automobil ispred vas. Na središnjem vozačkom zaslonu prikazuje se trenutna udaljenost u sekundama. Upozorenje o frontalnom sudaru obavještava vozača o mogućem sudaru glasnim zvučnim i vizualnim upozorenjem. Ako vozač ne reagira na vizualno i zvučno upozorenje ovog pomoćnog sustava, sustav kočenja radi izbjegavanja sudara automatski usporava vozilo s maksimalno 0,3 g kako bi se umanjile posljedice sudara.

Prilagodljivi tempomat temeljen na radarskoj tehnologiji pomaže vozaču da zadrži prethodno odabranu brzinu uzimajući u obzir brzinu kretanja automobila ispred. Osim brzine, također je moguće prethodno odabrati željenu udaljenost od vozila ispred, i to između tri ponuđena sigurnosna razmaka.

Tu su još i napredni sustav prednjih svjetala AFL+ s pametnim podešavanjem svjetlosnog snopa (ILR), upozorenje o mrtvom kutu, napredna pomoć pri parkiranju.

Opel Zafira Tourer isprva će se nuditi s tri verzije 2.0 CDTI common-rail turbo dizelskog motora poznatog s Astre i Insignije. Snaga iznosi 81 kW/110 KS i 96 kW/130 KS, dok je model s vrha ponude prerađen tako da nudi 121 kW/165 KS. Ponuda benzinaca sastoji se od 1.8-litarskog motora sa 115 KS, te dva visokoučinkovita 1.4-litarska motora smanjenih dimenzija s turbopunjačem, s 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS. Šesterostupanjski automatski prijenos dostupan je za 1.4-litarski motor sa 140 KS te 2.0 CDTI sa 165 KS. I 1.4-litarski benzinski i 2.0-litarski dizelski motori opremljeni su novom tehnologijom Start/Stop koju je Opel razvio kako bi ponudio dodatnu uštedu u potrošnji goriva, osobito u gradskoj vožnji u kojoj se često vozi u zastojima.

Nedugo nakon početka prodaje, ponuda Zafire Tourer bit će proširena superučinkovitim 2.0 CDTI common-rail turbo dizelskim modelom ecoFLEX s 96 kW/130 KS. Nakon toga za nekoliko mjeseci uslijedit će i predstavljanje snažnijih motora koji će nuditi visoke performanse.

Opel sada ima još jednog takmaca u rastućem segmentu kompaktnih jednovolumena. Uz novu Zafiru Tourer u ponudi će ostati i trenutna Zafira. Tako će kupci moći uživati u svim značajkama ovog funkcionalnog i fleksibilnog sedmerosjeda po pristupačnoj cijeni. Oba modela Zafire proizvodit će se ekskluzivno u Opelovoj tvornici Bochum u Njemačkoj.

Cijena Zafire Tourer pogonjene 1.8 motorom sa 115 KS kreće od 33.900 KM, a uključuje:

CD-radio s MP3, Klima uređaj, ABS, ESP, 6 zračnih jastuka i aktivne naslone za glavu sprijeda, daljinsko središnje zaključavanje, električne podizače prednjih prozora, električno pokretane vanjske retrovizore.

Doplata za turbo-benzinski motor 1.4 sa 140 KS i šesterostupanjskim ručnim mjenjačem iznosi 1.860 KM.