Pet Euro NCAP zvjezdica za Opel Amperu

Aug 24, 2011

Električno vozilo zadovoljava najviše standarde sigurnosti
Premašen maksimum potreban za najbolje ocjene u svakoj testiranoj kategoriji
Prvi automobil koji je osvojio najveći mogući broj bodova u bočnom udarcu u stup





Rüsselsheim. Opel Amperi je nezavisna organizacija Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) dodijelila pet zvjezdica čime je prvo električno vozilo jednog europskog proizvođača pogodno za svakodnevno korištenje postiglo maksimalnu razinu sigurnosti, pridruživši se ostalim Opelovim modelima koje je Euro NCAP također testirao. Opel Ampera dobila je više od maksimalnog broja bodova potrebnih za dobivanje najboljih ocjena u svim kategorijama, uključujući zaštitu putnika, sigurnost djece, zaštitu pješaka i pomoć pri sigurnosti. Peterovratna limuzina također je postigla najbolje rezultate u testu udarca u bočnu barijeru. Najbolje vrijednosti Ampera je postigla zahvaljujući kombinaciji čvrste strukture karoserije, krute konstrukcije kabine te učinkovitom sustavu pojaseva.


„U Opelu postoji duga tradicija slijeđenja najviših dostupnih sigurnosnih standarda, a Ampera nastavlja s tom tradicijom na impresivan način, kao vodeća u sigurnosnoj tehnologiji. Nadmašivanje maksimalnog broja bodova potrebnih za najbolju ocjenu u svakoj kategoriji Euro NCAP testiranja jedinstveno je postignuće na koje smo vrlo ponosni“, rekao je Opelov glavni izvršni direktor, Karl-Friedrich Stracke.


Ampera je prvi automobil testiran od strane Euro NCAP-a koji je osvojio maksimalan broj bodova u testu bočnog udarca u stup koji je obavezan od 2009. godine. U tom testu se testirani automobil bočno zalijeće pri 29 km/h u kruti stup koji oponaša drvo. Zahvaljujući iznimnoj otpornosti na udarce i čvrstoći Amperine osnovne strukture karoserije, putnici su izvrsno zaštićeni. Zaštitu u slučaju sudara pruža i iznimno kruta konstrukcija putničke kabine koja je dizajnirana da osigura najmanje deformacije i najveći mogući prostor za preživljavanje u slučaju sudara. Kao pomoć pri raspodjeli snažnih udarnih sila prednji, bočni i stražnji dio kabine zaštićeni su zonama koje apsorbiraju energiju i deformiraju se na kontroliran način.


Nakon svih testova sudara i udaraca, provjerena je i električna sigurnost automobila. Baterija Ampere, koja se sastoji od 288 ćelija u devet modula, smještena je u središnjem dijelu vozila, a konstrukcija automobila sklopljena je oko nje. Zahvaljujući pametnom strukturalnom dizajnu vozila, baterija je učinkovito zaštićena od udaraca prilikom bočnih i frontalnih sudara te ostaje na svojem mjestu. Kako električna sigurnost poslije sudara zahtijeva da nigdje nema visokog napona, u slučaju ozbiljnije nezgode spasiteljski timovi mogu lako posve iskopčati bateriju. Nakon sudara kod Ampere je postignuto da nema elektrolita prolivenog u putničkoj kabini, a izvan kabine i baterije ima manje od 7% prolivenog elektrolita.


Aktivne i pasivne sigurnosne značajke kod Ampere uključuju:

  • ABS na svim kotačima kao standard, kontrolu vuče, elektroničku raspodjelu sile kočenja, pomoć pri kočenju i elektroničku kontrolu stabilnosti
  • Osam zračnih jastuka uključujući prednje, bočne i one za koljena te zračne zavjese u krovu koje štite putnike u slučaju prevrtanja
  • Opcionalan sustav stražnje kamere sa zaslonom integriranim u ekran navigacijskog sustava
  • Instalacijski sustav ISOFIX za montažu dječjeg sjedala u stražnjem dijelu vozila
  • Prilagodljivi nasloni za glavu na prednjim sjedalima koji štite od trzajnih ozljeda vrata u slučaju da se netko zaleti u stražnji dio vašeg vozila
  • Sklopiva konstrukcija pedala (sustav otpuštanja pedala) za zaštitu donjeg dijela nogu u slučaju frontalnog sudara.


Ampera se temelji na GM-ovoj globalnoj arhitekturi kompaktnih automobila na kojoj se bazira i Opel Astra – također jedan od Opelovih modela koji je briljirao na Euro NCAP-ovim testovima.


Električna mobilnost pogodna za svakodnevno korištenje


Ampera je prvo električno vozilo koje nudi mobilnost „bilo kuda i bilo kada“. Ova peterovratna limuzina nudi dovoljno prostora za četiri odrasla putnika i njihovu prtljagu te će se naći u slobodnoj prodaji krajem ove godine. 16-kilovatsatna baterija napaja elektromotor snage 111 kW/150 KS. Ovisno o voznoj tehnici, terenu i temperaturi, Ampera nudi od 40 do 80 km čistog električnog pogona bez emisije bilo kakvih plinova. Nezavisno istraživanje pokazalo je da je to posve dovoljno za svakodnevne potrebe čak 80% europskih vozača koji dnevno prelaze manje od 60 km. Kad god baterija dosegne minimalnu napunjenost, automatski se pali benzinski motor koji pogoni generator za pokretanje električnog pogona. Ovime se vozni doseg produljuje na preko 500 km bez potrebe za zaustavljanjem na benzinskoj postaji.


Kontakt:

Ines Teković

PR Manager Croatia and Bosnia and Herzegovina

tel: +38516290997

mob: +385996116635

ines.tekovic@opel.com


Tekst i fotografije mogu se downloadati s web-stranice media.opel.com.