NOVA PRVAKINJA SVESTRANOSTI

Nov 2, 2011

Rüsselsheim. Nudeći savršen spoj funkcionalnosti i udobnosti, nova Opel Zafira Tourer prenosi vrijednosti Insignije – vrhunsku kvalitetu, inovativne tehnologije te skulpturalan i dinamičan dizajn - u segment jednovolumena. Opel je 1999. godine utemeljio segment kompaktnih jednovolumena sedmerosjeda. S temeljito redizajniranim sustavom sjedala Flex7, nova Zafira Tourer postavlja nove standarde u prilagodljivosti interijera.


No inovacije koje dolaze s trećom generacijom Zafire idu puno dalje od novorazvijene prilagodljive konfiguracije sjedala. Zafira Tourer u cjelini predstavlja velik korak naprijed i izražava nove ambicije. Ona je savršen svestrani pratitelj, i to ne samo za obitelji. Njen elegantan dizajn, prostrana i ugodna atmosfera, unaprijeđeno podvozje i nove tehnologije omogućuju opuštenu vožnju uz maksimalnu udobnost i sigurnost. Druga generacija prednje kamere Opel Eye predstavlja temelj cijelog niza inovativnih sustava pomoći, a Opel je prvi proizvođač automobila koji će ponuditi kompaktni jednovolumen s prilagodljivom kontrolom brzine temeljenom na radarskoj tehnologiji.


Ponuda motora za novu Zafiru Tourer ispočetka će se sastojati od visokoučinkovitih dizelskih i benzinskih agregata snage od 81 kW/110 KS do 121 kW/165 KS. Ubrzo nakon početka prodaje obitelji Zafire Tourer pridružit će se i 2.0 CDTI common-rail turbo dizelski model ecoFLEX posebno male potrošnje s tehnologijom Start/Stop. Zafiru Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX s njenih 119 g/km CO2 krasi jedna od najnižih vrijednosti emisije u klasi jednovolumena, a ima 96 kW/130 KS te okretni moment od 300 Nm.

Novi standardi fleksibilnosti: putnici u drugom redu uživaju u prvoklasnom osjećaju

Baš kao kod prve dvije generacije, glavni princip na kojemu se temelji Zafira Tourer je maksimalna fleksibilnost. Opelovi inženjeri značajno su nadogradili pametni sustav sjedala Flex7. Treći red sjedala se i dalje može preklopiti da bude posve u ravnini s podom prtljažnika, dok je drugi red posve redizajniran pa više nije u obliku klupe, nego se sastoji od tri odvojena sjedala koja se mogu posve preklopiti stvarajući ravan utovarni prostor. Tri sjedala mogu se pomicati naprijed-nazad za 210 mm neovisno jedna o drugima.


Putnici u drugom redu mogu uživati u jedinstvenom opcionalnom sustavu Lounge sjedala koji nudi pregršt prostora i udobnost kao u limuzini iz visoke klase. Zahvaljujući pametnom mehanizmu preklapanja, naslon središnjeg sjedala u drugom redu sklopiv je i može se rotirati kako bi se dobili udobni nasloni za ruku za putnike na vanjskim sjedalima. Uzdužno pomicanje vanjskih sjedala je s 280 mm najbolje u klasi – 70 mm više nego kod standardne verzije te čak 80 mm više nego kod trenutne generacije Zafire. Vanjska sjedala također se mogu pomaknuti do 50 mm prema središtu kabine te tako pružiti više prostora za ramena, što je novost u segmentu.


Kombinacija mogućnosti uzdužnog i poprečnog namještanja sjedala osigurava prvoklasnu udobnost i jedinstven osjećaj putovanja u „dnevnom boravku na kotačima“, uz maksimum osobnog prostora i ergonomije. Ovaj naglasak na osobnoj udobnosti čini da je Zafira Tourer puno više od obiteljskog automobila: Opelovi dizajneri pretvorili su fleksibilnu unutrašnjost u mjesto za opuštanje i uživanje u prostranosti i atmosferi – bilo da ste na poslovnom putovanju ili dugom odmoru.

Jedinstvene značajke povećavaju fleksibilnost Zafire Tourer

Zahvaljujući svojem praktičnom rasporedu u kabini i fleksibilnom sustavu sjedenja, Zafira Tourer nudi 710 litara utovarnog prostora u konfiguraciji s pet sjedala (65 litara više od trenutne generacije Zafire). Kada se drugi red sjedala preklopi, maksimalna zapremina prtljažnika povećava se na 1.860 litara (+40 litara).


Zafira Tourer također nudi preko 30 pretinaca za pohranu uključujući višenamjensku središnju konzolu FlexRail. Ovaj novi sustav još je jedan primjer visoke fleksibilnosti koju nudi Zafira Tourer. Naslon za ruku koji uključuje veliki pretinac za pohranu kao i držače čaša može se pomicati po aluminijskim nosačima do željene pozicije, čime se omogućuje fleksibilno korištenje velikog prostora za pohranu između prednjih sjedala – dakle upravo tamo gdje je najdostupniji i najkorisniji.


Druga generacija Opelovog ekskluzivnog integriranog nosača bicikala FlexFix također će imati svoju premijeru s novom Zafirom Tourer. Nadograđeni sustav je sada još lakše koristiti, a prevozi čak četiri bicikla. Osim toga, nosač s biciklima sada se može nagnuti tako da omogućuje otvaranje poklopca prtljažnika, čime prtljažni prostor Zafire Tourer postaje dostupan i izvana čak i kad su bicikli montirani na FlexFix.

Sportski, dinamičan izgled i vrhunski osjećaj

„Zafira je Opelova ikona fleksibilnosti i u njenu treću generaciju upakirali smo još više emocija i vrhunske kvalitete“, rekao je Mark Adams, potpredsjednik dizajna u Opelu. „Opel Zafira Tourer ističe se svojim sportskim, dinamičnim izgledom i vrhunskim osjećajem koji pruža.“


Prepoznatljiv prednji dio definira skup svjetlećih elemenata u obliku bumeranga koji se prostire od prednjih svjetala do maglenki. Dinamičnom dojmu doprinosi i Opelov karakteristični središnji nabor na poklopcu motora i robusna trapezoidna rešetka. Kao kod ostalih Opelovih modela, svjetla za dnevnu vožnju u obliku krila integrirana su u gornji dio skupa svjetlećih elemenata.


Svojim optimiziranim i aerodinamičnim dizajnom karoserije silueta Zafire Tourer podsjeća na superbrzi vlak. Bočna ukrasna linija podiže se prema gore i proteže prema stražnjem dijelu vozila, vizualno gurajući vozilo naprijed i dajući ovom jednovolumenu dojam snažnog pokreta.


Elementi dizajna u obliku krila ponavljaju se kod stražnjih svjetala koja su opcionalno dostupna i u LED izvedbi. Vodoravna kromirana prečka na kojoj se nalazi Opelov logo spušta se duboko u skup svjetala, dajući stražnjem dijelu Zafire Tourer elegantan i sportski izgled koji naglašava njen profinjeni karakter.


Vidljivost je znatno poboljšana zahvaljujući posve redizajniranom prednjem dijelu s tankim A-nosačima, velikim bočnim prozorima te vanjskim retrovizorima smještenim na vratima. Svijetla unutrašnjost napravljena je od visokokvalitetnih materijala i dizajnirana tako da podsjeća na Opelovu perjanicu Insigniju. Dojam prostranosti i udobnosti unutrašnjosti Zafire Tourer može se dodatno uljepšati odabirom panoramskog vjetrobranskog stakla koje se spaja s velikim panoramskim staklenim krovom i prostire posve do stražnjeg dijela vozila.

Prilagodljiva kontrola podvozja FlexRide povećava udobnost i sigurnost vožnje

Podvozje Zafire Tourer pruža izvanrednu udobnost i sigurnost. U usporedbi s trenutno aktualnom Zafirom međuosovinski razmak i trag kotača znatno su povećani kako bi se dobilo na udobnosti pri vožnji i dinamičkoj stabilnosti: međuosovinski razmak je sada 2.760 mm (+57 mm), dok je trag prednjih kotača 1.584 mm (+96 mm), a stražnjih 1.588 mm (+78 mm).


Zafira Tourer ima Insignijinu prednju osovinu s izoliranim podokvirom i ovjesom tipa McPherson, dok je konstrukcija stražnje osovine jedinstvena u segmentu jednovolumena. Kao kod nove Astre, kombinira složenu polukrutu torzijsku osovinu s Wattovom vezom. Ovakva je konstrukcija lakša i kompaktnija od multilinka te pruža izvanrednu stabilnost u vožnji uz smanjen hod karoserije, vrhunsku udobnost i bolju izolaciju od vibracija i buke. Također ostavlja dovoljno prostora za smještaj integriranog nosača bicikala FlexFix.


Pametno mehatroničko podvozje FlexRide koje je dostupno sa Zafirom Tourer kao opcija nudi još više udobnosti, sigurnosti i vozne dinamike. Prilagodljiva kontrola podvozja automatski prilagođava ovjes cestovnim uvjetima, brzini prolaska kroz zavoj, pokretima vozila i individualnom stilu vožnje. FlexRide nudi na izbor tri postavke: uravnoteženi način Standard, Tour koji je najviše fokusiran na udobnost te agilniji način Sport.

Veća sigurnost u vožnji zahvaljujući pametnim sustavima pomoći

Pametni sustavi pomoći namijenjeni vozaču zajedno s drugom generacijom prednje kamere Opel Eye i opcionalnim prednjim radarom čine vožnju s novom Zafirom Tourer sigurnijom i još opuštenijom.


Indikator udaljenosti od vozila ispred pomaže spriječiti sudare i također izbjeći moguće kazne zbog držanja premalog razmaka u odnosu na automobil ispred vas. Na središnjem vozačkom zaslonu prikazuje se trenutna udaljenost u sekundama.


Ako se Zafira Tourer nađe u kritičnoj situaciji u kojoj je moguć udarac u vozilo ispred, upozorenje o frontalnom sudaru obavještava vozača o tome glasnim zvučnim i vizualnim upozorenjem. Vozač može sam prilagoditi osjetljivost ove funkcionalnosti preko kontrolnog prekidača na upravljaču. Ako vozač ne reagira na vizualno i zvučno upozorenje ovog pomoćnog sustava, sustav kočenja radi izbjegavanja sudara automatski usporava vozilo s maksimalno 0,3 g kako bi se umanjile posljedice sudara.


Prilagodljivi tempomat temeljen na radarskoj tehnologiji – prvi put dostupan s jednim kompaktnim jednovolumenom – pomaže vozaču da zadrži prethodno odabranu brzinu uzimajući u obzir brzinu kretanja automobila ispred. Osim brzine, također je moguće prethodno odabrati željenu udaljenost od vozila ispred, i to između tri ponuđena sigurnosna razmaka (daleko, prosječno, blizu).


Napredni sustav prednjih svjetala AFL+ sada dolazi s maksimalno deset funkcija. U kombinaciji s novom Opelovom prednjom kamerom donosi i pametno podešavanje svjetlosnog snopa (ILR) – mjeri se udaljenost od vozila ispred ili nadolazećih vozila i prema tome se prilagođava duljina snopa prednjih svjetala. Ovime se dobiva maksimalna osvijetljenost prostora ispred vozila bez zasljepljivanja ostalih sudionika u prometu.


Prepoznavanje prometnih znakova sada identificira još više znakova koji se najčešće koriste na cestama u Europskoj Uniji.


Upozorenje o mrtvom kutu obavještava vozača o neizbježnom sudaru prilikom prestrojavanja. Ultrazvučni senzori dometa četiri metra s prednje i stražnje bočne strane automobila stalno nadziru vozačev mrtvi kut. Čim se drugo vozilo nađe u dometu senzora upali se LED svjetlo na vanjskom rubu odgovarajućeg vanjskog retrovizora. Ako se vozač usprkos tome pokuša prestrojiti, LED svjetlo počne bljeskati te se oglašava i zvučno upozorenje.


Napredna pomoć pri parkiranju vodi vozača sigurno na odgovarajuće parkirno mjesto, nudeći još veću udobnost od parkirnih senzora. Ultrazvučni senzori spojeni su sa središnjim računalnim procesorom koji prepoznaje dovoljno veliko parkirno mjesto prilikom polaganog prolaska pored njega. Zatim izračunava optimalnu putanju i vodi vozača na mjesto, dajući upute i navodeći kako okretati upravljač. Vizualne upute za navođenje i okrete upravljača na središnjem zaslonu vode vozača sigurno na parkirno mjesto. Opcionalna stražnja kamera čini i najteže parkirne manevre jednostavnima pokazujući željenu putanju automobila na zaslonu u boji.

Visokoučinkoviti dizelski i benzinski motori dostupni odmah pri izlasku na tržište

Opel Zafira Tourer isprva će se nuditi s tri verzije 2.0 CDTI common-rail turbo dizelskog motora poznatog s Astre i Insignije. Snaga iznosi 81 kW/110 KS i 96 kW/130 KS, dok je model s vrha ponude prerađen tako da nudi 121 kW/165 KS. Ponuda benzinaca sastoji se od dva visokoučinkovita 1.4-litarska motora smanjenih dimenzija s turbopunjačem, s 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS. Šesterostupanjski automatski prijenos dostupan je za 1.4-litarski motor sa 140 KS te 2.0 CDTI sa 165 KS. I 1.4-litarski benzinski i 2.0-litarski dizelski motori opremljeni su novom tehnologijom Start/Stop koju je Opel razvio kako bi ponudio dodatnu uštedu u potrošnji goriva, osobito u gradskoj vožnji u kojoj se često vozi u zastojima.


Nedugo nakon početka prodaje, ponuda Zafire Tourer bit će proširena superučinkovitim 2.0 CDTI common-rail turbo dizelskim modelom ecoFLEX s 96 kW/130 KS. Nakon toga za nekoliko mjeseci uslijedit će i predstavljanje snažnijih motora koji će nuditi visoke performanse.

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX sa samo 119g/km CO2

Uz svjetsku premijeru nove Zafire Tourer, Opel predstavlja i posebno ekonomičnu verziju ecoFLEX ovog novog modela. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX standardno dolazi sa Start/Stopom i ostalim tehnologijama koje povećavaju učinkovitost kao što je optimiziran sustav upravljanja motorom, novi turbopunjač s promjenjivom geometrijom, aktivni poklopac na rešetci hladnjaka koji smanjuje otpor zraka te gume s niskim otporom kotrljanja. Uz potrošnju svega 4,5 litara dizela na 100 km te emisijom ugljičnog dioksida od samo 119 g/km, Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX je u samom vrhu klase kompaktnih jednovolumena, i to bez ikakvih kompromisa u performansama. Ovaj 2.0-litarski common-rail turbo dizelski motor nudi 96 kW/130 KS uz vršni okretni moment od 300 Nm.

Dva modela Zafire u Opelovom portfelju jednovolumena

Opel sada ima još jednog takmaca u rastućem segmentu kompaktnih jednovolumena. Uz novu Zafiru Tourer u ponudi će ostati i trenutna Zafira. Tako će kupci moći uživati u svim značajkama ovog funkcionalnog i fleksibilnog sedmerosjeda po pristupačnoj cijeni. Oba modela Zafire proizvodit će se ekskluzivno u Opelovoj tvornici Bochum u Njemačkoj.