Opel Insignia: korak dalje za ostanak na vrhu.

Jun 6, 2010

•Uspješna: 40-ak nagrada i 230.000 narudžbi
•Inovativna: prvi Opelov osobni automobil koji kombinira prilagodljivi pogon Adaptive 4x4 s dizelskim motorom
•Kvaliteta: vrhunske kožne presvlake daju svjež izgled

Opel - Opel Insignia: korak dalje za ostanak na vrhu

Rüsselsheim. Kada je Insignia prije godinu dana došla u prodaju, za njom su se okretale glave. Analiza tržišta i ankete provedene među kupcima pokazale su zašto: to je automobil sofisticiranog, elegantnog i istovremeno sportskog izgleda opremljen iznimnim tehnologijama koje kupci cijene i rado koriste – a sve to po povoljnoj cijeni.
Tako nije čudno da je Insignia sa svoja tri modela – hatchbackom, limuzinom i Sports Tourerom – požnjela 40-ak nagrada, uključujući i vrlo cijenjenu titulu Europskog automobila godine 2009. Kupci su potvrdili mišljenje stručnjaka: dosad je zaprimljeno gotovo 230.000 narudžbi, što Insigniju čini najbolje prodavanim ili drugim najbolje prodavanim automobilom iz srednjeg segmenta u 11 zemalja. Insignia je u prva četiri mjeseca ove godine zasjela na prvo mjesto hrvatskog tržišta u sementu srednje klase zauzevši gotovo 18% tržišnog udjela.
Da bi dalje unaprijedio izvrsnu tržišnu poziciju Insignije, Opel kontinuirano razvija i poboljšava ovu modelsku liniju s vrha ponude. Ovogodišnja novost: njemački je proizvođač sada spojio svoj opcionalni prilagodljivi pogon Adaptive 4x4 s 2-litarskim CDTI motorom sa 160 KS, čineći Insigniju prvim Opelovim osobnim automobilom koji kombinira snažan i štedljiv dizelski motor s inovativnom tehnologijom prilagodljivog pogona na svim kotačima, vodećom u svom segmentu. Osim toga, inženjeri su dodatno fino podesili sve dizelske motore kako bi smanjili buku i vibracije te na taj način učinili unutrašnjost tihom i poboljšali internu akustiku. Ove promjene usmjerene su na smanjenje mehaničke i buke pri izgaranju.


Osim ovog dizelskog motora, tu je i 2-litarski turbo benzinski motor od 220 KS s prilagodljivim pogonom 4x4 koji je dio ponude od izlaska Insignije na tržište. Oba motora nude visoke performanse bez povećanja potrošnje goriva. 4x4 je standardan za model 2.8 V6, 260 KS Turbo te s varijantama OPC.

Velika potražnja: 45% kupaca naručuje prilagodljiv pogon na četiri kotača uz motor 2.0 s 220 KS

Pogonski sustav Adaptive 4x4 s prilagodljivim vrhunskim podvozjem FlexRide i elektronički kontroliranim stražnjim diferencijalom (Electronic Limited Slip Differential, eLSD) postavlja nove standarde vožnje i upravljanja. Studije su pokazale da kupci Insignije posebno cijene ovu inovaciju: 45 posto Opelovih kupaca iz cijele Europe koji su naručili 2.0-litarski benzinski motor s 220 KS dodaju i opcionalni Adaptive 4x4 svojim Insignijama.

Aktivan pogon na četiri kotača poboljšava upravljanje i stabilnost u svim voznim uvjetima. Adaptive 4x4 kombinira najbolje značajke konvencionalnih mehaničkih i hidrauličikih sustava pogona na četiri kotača. Nudeći optimalno prianjanje za podlogu, Adaptive 4x4 je stvoren kako bi Insigniju učinio dinamičnijom.

Velika prednost je da kotači ne moraju proklizati da bi se aktivirale korektivne mjere. Ovo čini vozače sigurnima da će njihova Insignia sa sustavom Adaptive 4x4 izvrsno držati podlogu čak i ako su njena tri kotača na pijesku ili u blatu i samo jedan stražnji kotač ima pravi oslonac. Čak i pri lošim vremenskim uvjetima i na lošim cestama, napredni sustav podvozja može prepoznati i izbjeći opasnost dovoljno rano da dâ vozačima podršku u kritičnim situacijama i usprkos tome pruži uživanje u vožnji – makar se radilo i o vikendašima u Sports Toureru s prikolicom.

Opelov sustav Adaptive 4x4 ne pomaže samo u kritičnim situacijama, nego i kada vanjski uvjeti ne upućuju na potrebu za posebnom intervencijom, kao primjerice prilikom vožnje na autocesti. U ovom slučaju sustav se oslanja na prednji pogon kako bi se smanjili gubici zbog trenja i uštedjelo gorivo.

 

Nagrađivane revolucionarne tehnologije

Adaptive 4x4 je samo jedna od mnogih inteligentnih tehnologija ponuđenih sa svim modelima Insignije. Ponuda uključuje inovacije kao što su prilagodljivi sustav biksenonskih sigurnosnih svjetala AFL+ sa svojih devet programa rada te prednja kamera Opel Eye s upozorenjem pri napuštanju vozne trake te prepoznavanjem prometnih znakova, koja u Hrvatskoj ima ograničene funkcionalnosti. Opel je nagrađen za AFL+ i Opel Eye tako da su ove revolucionarne tehnologije dobile priznanje koje zaslužuju. Vlasnici Insignija posebno hvale cijenom vrlo povoljna i osobito udobna ergonomska sportska sjedala certificirana od strane organizacije specijalista ortopeda „Akcija za zdrava leđa“ (Aktion Gesunder Rücken, AGR). Ljubitelji odmora na otvorenom posebno cijene uvlačivu kuku za vuču prikolica te sustav pomoći pri stabilizaciji prikolice koji sprječava zanošenje i nudi sigurniju vožnju. Jednom kada prikolica više nije potrebna, kuka se jednostavno sklopi tako da ne narušava elegantan Insignijin dizajn.

Sports Tourer: elegancija uz visoku praktičnu vrijednost

Revolucionarna tehnologija u skladu je s elegantnom, aerodinamičnom dizajnerskom filozofijom prema kojoj „umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost“, a koja je predstavljena s Insignijom. Vanjština doslovno utjelovljuje Opelovu novu filozofiju: vrhunska kvaliteta, elegancija i inovativnost. Insignia Sports Tourer ima svoju vlastitu dodanu vrijednost kao što su električni podizači poklopca prtljažnika s predprogramiranom visinom otvaranja, sustav raspodjele opterećenja te već poznati sustav organiziranja prtljage FlexOrganizer. Posve ravan utovarni prostor prtljažnika kapaciteta je od 540 do 1.530 litara. Rezultat: dinamičan sportski karavan koji elegantno skriva svoju visoku praktičnu vrijednost.

Moderan dizajn zrcali se i u prekrasnoj unutrašnjosti kabine koja je izrađena od visokokvalitetnih materijala uz posebnu pažnju posvećenu detaljima. Nastavljajući u suvremenom stilu, u kolovozu će biti predstavljena dva nova dizajna – Indian Summer i Sport Edition. Insignia će se tako nuditi s presvlakama od najfinije, nappa kože u toploj boji Indian Summer čiji detalji uključuju prošive u krem kašmiru.

Ovakav suvremen interijer jasna je modna poruka. Kod novih presvlaka korišteno je nekoliko različitih tehnika prošivanja uključujući i kontrastnu, ali ne samo na sjedalima, nego i na unutrašnjosti vrata, upravljaču i ručici mjenjača. Insignijina prepoznatljiva oštrica ušivena je u sjedala i podne tepihe. Crna unutrašnjost dolazi kompletno u koži, uključujući sjedala i unutrašnjost vrata, što daje dojam luksuza.

Pored ovoga, kupci mogu izabrati i paket opreme Sport Edition koji, kao i Indian Summer, dolazi s crnim interijerom. U ovaj su paket, očekivano, uključeni upravljač i mjenjač u stilu linije OPC. Paket Sport Edition nudi se s razinama opreme Cosmo i Sport.

Opel Insignia Sports Tourer 4x4: pregled tehničkih podataka
 
Insignia Sports Tourer 4x4                
Benzinski motori        2.0 TURBO
ECOTEC    2.8 V6 TURBO
ECOTEC    2.8 V6 TURBO – OPC ECOTEC
Klasifikacija emisije        Euro 5    Euro 5    Euro 5
Gorivo        Premium    Premium    Premium
Broj cilindara/ventila po cilindru        4/4    6/4    6/4
Zapremina    u cm³    1998    2792    2792
Provrt x hod     u mm    86.0 x 86.0    89.0 x 74.8     89.0 x 74.8
Maksimalna snaga    u kW (KS)    162 (220)    191 (260)    239 (325)
    pri rpm    5300    5500    5250
Vršni okretni moment    u Nm    350    350 (400*)    435
    pri rpm    2000 - 4000    1900 - 4500    5250
Omjer kompresije        9.3:1    9.5:1    9.5:1
Prijenos                 
6-stupanjski ručni        Standardno    Standardno    Standardno
6-stupanjski automatski        Opcija    Opcija    -
* s overboostom


Insignia Sports Tourer 4x4
    
Dizelski motori        2.0 CDTI
ECOTEC
Klasifikacija emisije        Euro 5
Dizelski filtar za čestice        Standardno
Broj cilindara/ventila po cilindru        4/4
Zapremina    u cm³    1956
Provrt x hod    u mm    83.0 x 90.4
Maksimalna snaga    u kW (KS)    118 (160)
    pri rpm    4000
Vršni okretni moment    u Nm    350 (380*)
    pri rpm    1750 – 2500
Compression ratio        16.5 : 1
Prijenos
    
6-stupanjski ručni        Standardno
6-stupanjski automatski        Opcija
* s overboostom





Opel Insignia Sports Tourer 4x4: podaci o performansama
Performanse u vožnji, potrošnja goriva i emisije**
    Vozne performanse    Potrošnja goriva (1999/100/EU)    Emisija CO2
    Maksimalna brzina
u km/h    Ubrzanje
0 – 100 km/h
u sekundama    Kombinirana
u l/100 km    u g/km
2.0 TURBO 4x4 - MT6    234    8.0    9.1*    213*
2.0 TURBO 4x4- AT6    232    8.2    9.5*    223*
2.8 V6 TURBO - MT6    250**    7.2    11.2    263
2.8 V6 TURBO - AT6    248    7.3    11.3    265
OPC    250**    6.3    10.9*    256*
2.0 CDTI 4x4 – MT6     210*    10.3*    6.0*    159*
2.0 CDTI 4x4 – AT6    208*    10.5*    6.8*    179*
*preliminarni podaci podložni promjeni; **ograničeno

Opel Insignia Sports Tourer: dimenzije i mase
Insignia
Dimenzije vozila u mm     
Sports Tourer
Dužina    4908
Širina (vanjski retrovizori sklopljeni/otklopljeni)     1856/2084
Visina (praznog vozila)    1520
Međuosovinski razmak    2737
Trag prednjih kotača    1585
Trag stražnjih kotača    1587
Krug okreta u m    
Od zida do zida    11.4
Od ruba do ruba    10.9
Dimenzije kabine (prema ECIE)    
Dužina poda do naslona stražnjeg sjedala    1086
Dužina poda sa spuštenim naslonom stražnjeg sjedala    1908
Širina između blatobrana    1030
Maksimalna širina otvora    1064
Visina otvora    684
Kapacitet prtljažnika u litrama (prema ECIE)    
Od podnice prtljažnika do poklopca prtljažnika    540
S preklopljenim stražnjim sjedalom, do krova    1530
Masa i osovinsko opterećenje u kg (prema 70/156/EU)    
Masa praznog vozila uključujući vozača     od 1843
Najveća dopuštena masa vozila    2165
Nosivost    555
Najveće dopušteno osovinsko opterećenje sprijeda/straga    1015/1180
Najveće dopušteno opterećenje krova    100
Kapacitet rezervoara za gorivo (u litrama)    70


Vučno opterećenje (u kg)                
    2.0 TURBO
ECOTEC    2.8 V6 TURBO
ECOTEC    2.8 V6 TURBO – OPC ECOTEC    2.0 CDTI
ECOTEC
Bez kočenja     750    750    750    750
Kočeno (12%) /električna ručna kočnica    1800    1700    1700    --