Opel - Infoletter

Opel Infoletter

Primajte najnovije informacije o Opelu te Opelovim proizvodima i uslugama dostavljenim izravno u vašu poštu.

Prijavite se odmah!
Opel - Magazin

Opel Magazin

Činjenice, dizajn, osjećaj... Opel Magazin vam donosi cjelokupni svijet Opela u on-line izdanju.

Više

Oblik stvari koje dolaze: koncept Opel Flextreme GT/E.

Svjetska premijera na sajamu automobila u Ženevi 2010.

Feb 19, 2010

Rüsselsheim. Opel je na 80. Ženevskom autosalonu (4.-14. ožujka) predstavio svoj konceptni automobil Flextreme GT/E, koji će dodatno pojačati ugled tvrtke kao predvodnika u području zelenih tehnologija, nudeći izražajan dizajn i učinkovite ekološki prihvatljive značajke – sve uz njemačku preciznost.

U Opelovoj strategiji za smanjenje ovisnosti o fosilnim gorivima, električna energija igra ključnu ulogu. Konceptni Flextreme GT/E dugačak 4,7 metara pokazuje kako se tehnologija električnog vozila produljenog dosega (E-REV) može ugraditi u velika ili srednje velika vozila, kao i u kompaktne automobile poput nadolazeće Ampere.


Opel ovu strategiju naziva neograničena e-mobilnost: prilagođavanje visokoučinkovitog E-REV pogonskog sustava – koji ne poznaje ograničenja napajanja vezana za baterije – za vozila u svim tržišnim segmentima. Koncept Flextreme GT/E pokazuje da veličina nije presudna za uživanje u Opelovom stilu vožnje s nultom emisijom CO2.


Svrhovit dizajn omogućuje da Flextreme GT/E postigne željeni koeficijent otpora zraka od samo 0,22, koji mu pomaže dostići željenu br/zinu od 200 km/h, kao i da štedi energiju i produlji svoj doseg. Vizualne značajke koje se ističu su nizak i širok stav, prednja i stražnja svjetla u obliku krila, osebujan prednji kraj i maska hladnjaka, plutajući stražnji krovni nosači i mišićava karoserija.


"Konceptni Flextreme GT/E ukazuje na oblik stvari koje dolaze iz Opela", kaže Frank Weber, podpredsjednik, korporativnog i proizvodnog planiranja. "Hrabar, izražajan i visoko učinkovit, predstavlja strategiju stvaranja koju ćemo primijeniti na sve naše buduće automobile, velike i mala, u svim tržišnim segmentima."

Vanjski dizajn: izražavanje učinkovitosti s osjećajem

Niske, coupeovske proporcije Flextremea GT/E istražuju potencijal za razvoj Opelovog novog dizajnerskog jezika – spoja kiparstva i njemačke preciznosti – unutar aerodinamički učinkovitog oblika.


Čist dizajn prednjeg dijela podrazumijeva nisku liniju poklopca motora i produženi nos, kojeg obuhvaća prepoznatljiv niz svijetlećih dioda u obliku krila. Ona se spuštaju duboko u prednje odbojnike i duž cijelog poklopca. Nova trapezoidna rešetka je uska, ali uočljiva. Istaknuta kromirana prečka u obliku krila nosi veliki Opelov logo, koji je ujedno i priključak za punjenje baterija Flextrema GT/E.


U gornji dio rešetke ulazi zrak za hlađenje, a donji dio je pokriven prozirnom pločom. Nema uobičajenih otvora za zrak, pa je prednji dio Flextremea GT/E izrazito aerodinamičan i omogućuje Flextremeu GT/E da zadovolji buduće propise o zaštiti pješaka.

Na pažljivo oblikovanom poklopcu motora s prepoznatljivim Opelovim središnjim naborom smješteni su uski poprečni otvori sa svake strane kroz koje izlazi zrak iz prostora oko motora. Mišićavi blatobr/ani i lukovi iznad kotača pretapaju se u bočne stranice karoserije.


Sa strane, Flextreme GT/E prepoznatljivim čine inovativni skraćeni stražnji nosači krova. Ovaj plutajući dizajn omogućuje produženje staklenih površina u stražnjem dijelu ispod linije krova, što naglašava elegantne bočne linije. Dinamični karakter je naglašen osvježenom verzijom Opelovog prepoznatljivog motiva oštrice, koji se sada spušta od podnožja stražnjeg krovnog nosača u donji dio prednjeg blatobr/ana.


Pristup kabini olakšan je korištenjem vrata sa šarkama na stražnjoj strani, što je evolucija Opelovog FlexDoors koncepta iz nove generacije jednovolumena Meriva. Kako bi se sačuvao čist dizajn vanjštine, sve kvake na vratima zamijenjene su svjetlosnim senzorima. Vrata se automatski otvaraju kada ruka vozača ili putnika prekrije senzor. Radi smanjenja vrtloženja zraka, vanjski su retrovizori zamijenjeni minijaturnim kamerama smještenima u podnožju prednjeg krovnog nosača.

U stražnjem dijelu snažna linija ramena stapa se sa skulpturalnim lukovima kotača, što dodatno naglašava širok i robustan stav Flextremea GT/E. Izgled nalik na coupe upotpunjen je gotovo odrezanim stražnjim dijelom s nizom svijetlećih dioda u obliku krila, jednako kao i sprijeda. Kao i kod Insignije SportsTourer, stražnji dio je zaobljen za lakši pristup prtljažniku. Vjetrobr/ansko staklo je lagano ispupčeno kako bi se poboljšao protok zraka.


Prozirnost fiksne staklene ploče u središnjem dijelu krova je prilagodljiva, što omogućuje sunčevom svjetlu da zimi grije unutrašnjost, a ljeti se zamračuje pa štiti od pregrijavanja. Cijev na stražnjem dijelu krova služi za dodatno hlađenje baterije i dijelova elektronike.

Upravljanje protokom zraka i smanjenje masa

Sastavni dio jedinstvenog izgleda Flextremea GT/E je učinkovitost dizajna. Mali prednji dio, nizak krov (1308 mm) i ravna zatvorena podnica omogućuju automobilu da se kreće uz minimalan otpor zraka.


Cijeli niz mjera optimizira upravljanje protokom zraka. 21-inčni aluminijski naplaci su relativno uski, kako bi smanjili otpor, a pripadajuće gume 195/45 niskog su otpora kotrljanja. Čiste linije ugrađene opreme i dodataka također smanjuju vrtloženje zraka.


Malen prednji usisnik poboljšava protok zraka oko prednjeg dijela vozila, a podnica se u stražnjem dijelu podiže prema gore kako bi se dodatno smanjio otpor zraka.


Flextreme GT/E također istražuje mogućnosti aktivne promjene oblika. Pri br/zinama iznad 50 km/h, podiže se vertikalna ploča duž karoserije, kod otvora za isisavanje zraka iza lukova stražnjih blatobr/ana. Ovi 350 mm dugi bočni spojleri vode zračnu struju oko stražnjih uglova automobila, dodatno smanjujući vrtloženje.


Mjere za smanjenje mase karoserije uključuju korištenje laganih vanjskih ploča od ugljičnih vlakana, polikarbonatni sloj na prozorima te strukturalne dijelove od aluminijske slitine. U usporedbi sa standardnim materijalima, slitine jamče smanjenje mase od 40 posto, što dalje pridonosi smanjenju potrošnje energije i većem dosegu.

Inovativni pogonski sustav

Učinkovito koncept uključuje i General Motorsov revolucionarni pogonski sustav E-REV, prethodno razvijen za Opel Amperu. Flextreme GT/E pokazuje svestranost ove tehnologije predstavljajući je u većem formatu vozila srednje klase.


Usprkos većim dimenzijama i krajnjoj br/zini većoj od 200 km/h, Flextreme GT/E nudi slične vozne osobine kao i Ampera – baterijski pogon sa dosegom od 60 km bez ikakve emisije ispušnih plinova – te ukupan doseg preko 500 km. Prosječna potrošnja goriva je procijenjena na 1,6 l/100 km, sa emisijom CO2 ispod 40 g/km.


Za razliku od hibr/idnog vozila, kotači Flextremea GT/E su u svakom trenutku pogonjeni električnom energijom. Za uobičajena putovanja do 60 km, opskrbljuje se energijom iz litij-ionske baterije T-oblika, koja je smještena ispod podnice i stražnjeg sjedala.


Međutim za razliku od električnog vozila na baterije, Flextreme GT/E otklanja svaku mogućnost straha od ostanka bez električne energije usred vožnje. Mali benzinski motor-generator pali se automatski u trenutku kad se isprazni baterija. U ovom načinu rada, produljuje se doseg na više od 500 km, sve dok se punjiva baterija ne napuni ili se u spremnik dolije gorivo.


Motor u električnom načinu rada razvija znatnih 370 Nm trenutnog okretnog momenta, dajući dinamične vozne osobine i ubr/zanje od 0 do 100 km/h u manje od 9 sekundi.


Koncept Flextreme GT/E logičan je korak u novoj Opelovoj strategiji elektrifikacije automobila, koja uključuje široki raspon proizvoda s pogonom na baterije, produljenog dosega, kao i tehnologije hibr/ida i ćelija goriva.

Opel Flextreme GT/E koncept: tehnički podaci

Karoserija

Otpor zraka
0.22
Tip
coupé više srednje klase sa 5 vrata i 4 sjedala
Vanjske dimenzije

Trag kotača, stražnjih (mm)
1600
Cjelokupna dužina(mm)
4762
Visina (mm)
1308
Težina (mm)
1871
Osovinski razmak (mm)
2900
Trag kotača, prednjih (mm)
1600
Kotači/gume

Gume
195/45 R 21; niski otpor kotrljanja
Veličina kotača
21 inča
Pogon

Vrsta motora
1,4-litreni benzinski motor s unutarnjim izgaranjem
Vrsta
električni, na prednje kotače
Sustav napajanja:
Vrsta
Napredne litij-ionske baterije
Energija
16 kWh
Nominalni napon
350 volti
Putni punjač
3.3 kW
100% vrijeme punjenja (230V izlaz)
manje od 3 sata
Električni pogon:
Najveća snaga
120 kW
Okretni moment
370 Nm
Generator:
Vršna snaga
53 kW
Vozne osobine

Najveća br/zina
više od 200 km/h
Doseg na električni pogon
60 km
Ukupan doseg, sa produljenjem
više od 500 km
Emisija CO2, kombinirani ciklus
manje od 40 g/km
Ubr/zanje 0–100 km/h
manje od 9.0 sekundi